Is er maximale leeftijd om kinderen te mogen adopteren in Amerika?

In Nederland is er een maximale leeftijd tot wanneer je in aanmerking komt om een kindje te mogen adopteren. Ik vraag mij af of dat ook in Amerika is?
Dit omdat verschillende beroemdheden (bv Madonna) na hun 50e jaar nog kinderen adopteren. (Madonna uit Malawi) .
Is daar ook een regel voor daar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor beroemdheden gelden toch vaak uitzonderingen op de regel, omdat ze veel geld hebben.

Antwoorden (1)

Er is in Amerika geen maximumleeftijd om kinderen te mogen adopteren.
Lijkt me niet leuk om ouders van 75 jaar te hebben die toch vrij snel zullen sterven.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja daarom vroeg ik het. Als je kind dan net naar de middelbare gaat is het wees... of eerder.
En een vriend van mij hier in NL mag niet meer met zijn vrouw omdat hij net 45 is geworden. Terwijl hun top ouders zouden zijn.