Wat houd seriematige woningbouw in?

Ik begrijo dat het gaat om meerdere woningen te gelijkertijd te bouwen. Maar wat zijn nou precies de voor en nadelen hier van?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Voordelen relatief lagere bouwkosten . Vaak een heel project met gelijk soort woningen . Vaak een hoofd bouwer . Met vaak een project aanbieding van notaris tot cv . Nadeel vaak saaie wijk met vaak de zelfde mogelijke klachten de huizen zie je vaak ook terug op andere plaatsen . Daardoor vaak een prima project zonder kinderziektes .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vaak toegepast in de jaren 70 , 80 , 90 . De zgn premie A en B woningen . Gemeente en overheid en vaak grote project ontwikkelaars sloegen de handen in elkaar . De overheid een subsidie , de gemeente de grond en de infra structuur van locatie , onteigeningen oude eigenaren omzetten bestemmingsplan plan ( vaak had de grond een landbouw of ? Bestemming ) . De riolering, Electra, en zelfs winkel centra aan alles probeerde men te denken ( de gemeente en de project ontwikkelaar ook aan zich zelf :)) gezondheid's centra scholen enz. Voorbeelden van zulke grote projecten zijn Almere ,Zoetermeer , maar ook IJburg en rond Utrecht . Vaak ook kleinere projecten met maar 20 woningen . Er zijn mij geen nadelen bekend dan dat er goed werd uitgeknepen op capaciteit cv . Maar de voordelen zijn veel huis voor je geld . En nu als je wil kopen dat je het goed kan vergelijken met wat er in de markt wordt aangeboden .