krijg je een verblijfsvergunning als je trouwt met een Nederlander ?

ik ben een Nederlandse vrouw en wil graag dat mijn Australische vriend in Nederland kan blijven. Nu heeft hij een workhokiday scheme visum. Mag hij langer in NL blijven als we een huwelijk/geregistreerd partnerschap aangaan? Ik ben te jong voor een partner visum , hiervoor moet je 21 zijn en ik ben pas 20.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee zo makkelijk gaat dat niet. Anders zou elke buitenlander hier zo kunnen verblijven. Je moet kunnen aantonen dat jij je vriend (toekomstige man) finacieel kunt onderhouden. Dat betekend dat jij een VAST inkomen moet hebben met een vast contract. In sommige gevallen nemen ze genoegen met een jaarcontract maar dat geldt zeker niet in alle gevallen. En je moet genoeg verdienen om jou zelf en je partner volledig te kunnen onderhouden. Ook moet je een vaste verblijfplaats hebben voor hem. Of bij jou in je eigen huis, dat moet je aangeven bij de gemeente, of bij je ouders en jou in en dan komt er nog meer bij kijken. Jullie moeten beide minimaal 21 zijn en geen strafblad hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Ondanks de interessante bijlage gaat denk ik je antwoord alleen op igv men niet gehuwd is : 'Dit artikel is bedoeld voor mensen die een ongehuwde partner hebben' Maar vraagsteller wil dus weten of huwen de situatie kan verbeteren
erotisi
7 jaar geleden
Er staat weliswaar ook : 'De trouweis die in oktober 2012 van kracht ging is inmiddels komen te vervallen. Het is dus weer mogelijk een ongehuwde partner naar Nederland te halen. Op 1 juni 2013 is de wet Modern migratiebeleid in werking getreden. ' Zou dat nu betekenen dat trouwen niets toevoegt of verandert?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor zo er ik weet maakt een huwelijk niets uit. Daar heb ik geen bron of bewijzen van helaas. Maar ik weet van een kennis die met een vrouw uit een Afrikaans land is getrouwd, dat het voor hen geen verschil maakte. Volgens mij mag de partner wel 90 dagen blijven in NL maar moet daarna weer terug. Ook als je gehuwd bent. Pas als de financiën en verblijfplaats in orde waren, de vrouw geslaagd was voor de inburgeringscursus, kon er een AANVRAAG tot verblijfsvergunning aangevraagd worden. Maar misschien is dat met Australië anders.
Nog even een opmerking voor de vraagsteller: ik lees nu dat je nog studeert? Dan kan een studieschuld ook van invloed zijn. KAN.