krijg je een verblijfsvergunning als je trouwt met een Nederlander ?

ik ben een Nederlandse vrouw en wil graag dat mijn Australische vriend in Nederland kan blijven. Nu heeft hij een workhokiday scheme visum. Mag hij langer in NL blijven als we een huwelijk/geregistreerd partnerschap aangaan? Ik ben te jong voor een partner visum , hiervoor moet je 21 zijn en ik ben pas 20.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee zo makkelijk gaat dat niet. Anders zou elke buitenlander hier zo kunnen verblijven. Je moet kunnen aantonen dat jij je vriend (toekomstige man) finacieel kunt onderhouden. Dat betekend dat jij een VAST inkomen moet hebben met een vast contract. In sommige gevallen nemen ze genoegen met een jaarcontract maar dat geldt zeker niet in alle gevallen. En je moet genoeg verdienen om jou zelf en je partner volledig te kunnen onderhouden. Ook moet je een vaste verblijfplaats hebben voor hem. Of bij jou in je eigen huis, dat moet je aangeven bij de gemeente, of bij je ouders en jou in en dan komt er nog meer bij kijken. Jullie moeten beide minimaal 21 zijn en geen strafblad hebben.

Bronnen:
http://plazilla.com/page/4295038220/partne...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100