Hebben de kinderen van prinses Maxima en prins Willem Alexander continu beveiliging om zich heen?

Als de ouders er zelf niet bij zijn. Dus b.v. op school, tijdens schoolreisje of kinderfeestje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Aangewezen leden van het Koninklijk Huis en gasten van de leden van het Koninklijk Huis worden 24 uur per dag beveiligd op wettelijke grondslag. Dat gebeurt in binnen- en buitenland, tijdens functiegerelateerde (protocollaire) werkzaamheden en evenementen, maar ook in privé-omstandigheden van de te beveiligen Leden van het Koninklijk Huis. Het spreekt voor zich dat de dienst zich zoveel mogelijk aanpast aan de wensen van de te beveiligen personen. Dit vraagt een grote mate van flexibiliteit en improviseringsvermogen van de medewerkers. Leden van het Koninklijk Huis kunnen de plannen voor hun dagindeling immers plotseling veranderen. Ook kan een activiteit die al tot in de puntjes is voorbereid, op het laatste moment worden afgeblazen. De DKDB streeft naar een vast beveiligingsteam voor de koninklijke famillie, omdat zij levenslang wordt bewaakt. Een vast team beveiligers werkt van beide kanten het prettigst, gezien de inbreuk op de privacy die noodzakelijkerwijs gemaakt moet worden. De operationele Unit Koninklijke Beveiliging (KB) is belast met de uitvoering van persoonsbeveiliging en objectbeveiliging, en het geven van beveiligingsadviezen. TBP's van de Unit Koninklijke Beveiliging zijn Hare Majesteit de Koningin, De Prins van Oranje, Prines Máxima, Prinses Amalia, Prinses Alexia, Prinses Ariane, Prinses Margriet en Prof.mr. Pieter van Vollenhoven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neen,niet overal maar wel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, ze worden wel in de gaten gehouden;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beveiliging van de kinderen is altijd aanwezig goedzichtbaar of soms ook minder maar wel altijd waar zij zijn.
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Ook op school?
ronron1212
12 jaar geleden
Ja ook op school dat heb je zelfs op tv kunnen zien.
Het is makkelijk overal te minnen maar je hebt het over leden van het koninklijk huis die worden dag en nacht beveiligd.
Ja, wat een gedoe voor die kinderen, overal waar ze gaan of staan moeten ze worden beveiligd.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.at5.nl/artikelen/71377/prinses-maxima-met-haar-prinsesjes-naar-sinterklaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ze hebben beveiliging om zich heen.
niet altijd even zichtbaar maar wel aanwezig.
op school misschien 1 of 2 beveiligers die ook in het gebouw aanwezig zijn.

op feestjes 1tje die met de auto in de buurt blijft.

schoolreisjes, gaat er denk ik een auto achteraan.

in de stad winkelen denk ik het zelfde. (je zult maar prive dingen willen kopen, lang leven het internet)

ze zullen de prinsessen zo normaal mogelijke jeugd laten beleven. maar ze blijven natuurlijk wel een extra risico lopen waar ze ook gaan.

ze kan natuurlijk ook aan dingen meedoen onder een valse naam. beetje anders kleden, haar anders doen (vooral als ze ouder is) en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die haar zullen herkennen.

heb geen bron of iets van bewijs.
maar