Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je het taxatierapport van de verkopende partij niet inzien?

Beste mensen,

12 maanden geleden zag ik een formulier op een appartement met een telefoonnummer. Ik belde en het bleek de woningcooperatie Delta Wonen.

Het bleek dat het (hoek)appartement verkocht zou worden. Steeds als er een huurder uit zou gaan. Ik wilde het kopen en de man van de verkoopafdeling zei dat het wel een maandje kon duren voordat hij contact op zou nemen, omdat alles eerst nagekeken moest worden. Ik geduldig afwachten en na een maand contact opgenomen. Bleek hij het huis te hebben verkocht aan een collega van Delta Wonen voor 186000. Ik heb een mail gezonden dat ik het geen werk vond en toen zeiden ze als er weer een vrij komt mag je die kopen. Toen een paar weken terug kon ik een tussenappartement kopen. Dus geen hoekappt. Ik moest binnen een dag beslissen zei diezelfde verkoper van Delta Wonen. De volgende dag hoorde ik de prijs. namelijk 196000,00 voor het tussenappartment 12 maanden geleden een hoeappartement vor 186000 Dat betekent een stijging van 175000 12mnd gelden voor tussenapptm 12 mnd later naar 196000. Ik vroeg of ik het taxatierapport mocht gebruiken van hun als ik het zou kopen. Heel snel was het NEE DAT DOEN WE NIET.\
Ik heb het uiteindelijk niet gekocht vanwege die enorme verhoging in 12 maanden tijd. Kon het ook net niet rondkrijgen. Dat hoekappartement had ik wel rond kunnen krijgen.

Mijn vraag is is het de gewoonte dat je nooit het taxatierapport mag inzien van Delta Wonen in dit geval?

vr gr Gonna

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, je mag het taxatierapport van de verkopende partij niet inzien. Dit is een document dat alleen voor de verkopende partij bedoeld is. Als je meer informatie wilt over de waarde van het huis, kun je een eigen taxatierapport laten opstellen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing