Waarom moest ik mijn handen aan de politie laten zien? (zie uitleg)

Laatst toen ik terug kwam van school en onder een viaduct mijn jas had aangedaan en een slokje water had genomen, werd ik ineens aangehouden door een politieauto. Zij kwamen met de vraag wat ik daar aan het doen was, dus ik zeg eerlijk dat ik mijn jas aan het aandoen was en een slokje water nam. Vervolgens kwam een van de agenten met de opmerking dat hij inderdaad naar zijn idee een flesje had gezien.

Mijn vraag gaat over het volgende. De agent vroeg aan mij om mijn handen te laten zien. Ik deed dat en nadat hij blijkbaar had vernomen dat er niks mis was liet hij mij weer doorlopen.

Weet iemand misschien waarom ik mijn handen moest laten zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
je bent trouwens niet aangehouden, maar staande gehouden.

Het beste antwoord

Misschien dachten ze dat je met graffiti bezig was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist! Onder een viaduct, flesje kan ogen als een spuitbus, en met graffiti spuiten krijg je verfsporen op de handen.
Alles bij elkaar lijkt mij dit het meest logische antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim! Dat had ik zelf nou nooit bedacht. +

Andere antwoorden (6)

of je een wapen in je hand had denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet, mijn handen waren namelijk naar mijn idee gedurende het hele gesprek zichtbaar. Maar wie weet, het zou altijd kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, ik denk dat je wel makkelijk kan zien of iemand een wapen bij heeft.
Waarschijnlijk was er iets gebeurd en waren ze op zoek naar de dader, die iets herkenbaars aan zijn handen had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de politie een melding heeft gekregen of zij zelf van een grote afstand hebben gezien .
Dat er iemand bij een viaduct is gezien met iets zijn handen wat ongeveer op een steen zou lijken .
En de politie wilde jou handen zien of jou handen smerig waren van het zand of van een steen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen zien wat je met je handen doet en dus kan je niks onverwachts doen. ( zowel dan zien ze dat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dachten ze dat je de snelwegschutter was... Zo dicht bij zo'n viaduct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan trillingen in de handen, het zweten van handen ed. kan men iets afleiden wat op oa. drugsgebruik lijkt.
Ook resten van verboden/gevaarlijke stoffen op de handen kunnen aanleiding zijn om verder te zoeken.
Je kunt aan handen best veel aflezen.....