Mag ik iemand die arbeidsongeschikt is op therapeutische basis in dienst nemen als ik een maand daarvoor nog iemand anders heb ontslagen?

De persoon die ontslagen is was gewoon gezond en dus arbeidgeschikt.
De persoon die arbeidsongeschikt is, is voor 100% afgekeurd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Wederindiensttredingsvoorwaarde

Als het UWV Werkbedrijf aan een werkgever een ontslagvergunning afgeeft wegens een bedrijfseconomische reden, dan wordt aan het ontslagbesluit meestal een zogenaamde wederindiensttredingsvoorwaarde verbonden.

Deze voorwaarde houdt in dat de werkgever binnen 26 weken vanaf de afgiftedatum van de ontslagvergunning geen werknemers mag aannemen voor de werkzaamheden die normaal gesproken verricht werden door de ontslagen werknemer.

Nee, het mag dus niet voordat die 26 weken verlopen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En er zijn geen uitzonderingen op dit gebied? Iemand die op therapeutische basis (arbeidstherapie) gaat werken valt dus ook onder deze regel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad er zijn geen uitzonderingen.