Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn ex toegang tot mijn zoon ontzeggen als ik met haar blaastest 0.045 en 0.055 als resultaat had?

Van mijn ex mag ik pas bij mijn zoontje als ik 0.000 blaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Waarom?
ronron1212
9 jaar geleden
Waarom? heb je een alcohol verleden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is toch niet belangrijk ronron. Een voormalig partner heeft totaal geen recht om iets te verbieden in dergelijke zaken, daar hebben we rechters voor die zich laten informeren door deskundige.
Ritsuka
9 jaar geleden
haar blaastest? heeft ze zelf blaastesten in huis? en zijn die dingen wel betrouwbaar?
ronron1212
9 jaar geleden
@theod het kan iets met wat de rechter heeft besloten te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron1212
Als de rechter iets heeft besloten is het een bezoekrecht onder toezicht en beslist de toezichthouder iets en niet de ex.
Amadea
9 jaar geleden
Ik kan het me goed voorstellen dat als de ex een keer onder invloed een auto-ongeluk veroorzaakt heeft, en het zoontje met de auto gehaald en weer thuisgebracht moet worden, de moeder er zeker van wil zijn dat haar kind veilig weer thuiskomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat hier niet om het recht op omgang onder toezichtstelling. Dat is het zeker niet, er wordt niet over een derde aanwezige gesproken.
De rechter kan bij het vaststellen van het recht op omgang bv de eis stellen dat de bezoeker 100% nuchter moet zijn. Daar hoeft geen toezichthouder bij aan wezig te zijn. De alcoholtesters bewijzen het alcoholgebruik.
tinus1969
9 jaar geleden
@JoanDArc - ik heb nooit gehoord dat een rechter zo'n eis stelt van 100% nuchter. het is ook een onrealistische eis.
erotisi
9 jaar geleden
Voor ervaren bestuurders is deelname aan het verkeer verboden vanaf een bloedalcoholgehalte van 0,5 promille. Dit percentage bereiken mannen na het drinken van ongeveer 2 glazen alcohol binnen een uur, vrouwen al bij iets minder. Ik weet niet of je met de auto bent, maar als fietser gelden dezelfde normen als voor een automobilist. U bent dus strafbaar vanaf 220 Ugl en hoger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tinus, "men" heeft van zoveel dingen niet gehoord. Men kent de achtergrond niet en kent de voorwaarden in de omgangsregeling niet. Dat hoeft ook niet. De moeder neemt het besluit, op grond van een bestaande voorwaarde, of geheel op eigen initiatief, dat na gebruik van alcohol, de vader geen toegang tot beider zoon krijgt. Is de vader het daar niet mee eens, dan dient hij naar de rechter te stappen of het glas te laten staan. Is ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JoanDarc.
Hier wordt een juridische vraag gesteld en wat er de wettelijke bepalingen daarom trent zijn. Niet of er mogelijk een contract is of iets anders. Aan de hand van de gegevens die we hebben heeft de vrouw geen poot om op te staan.
tinus1969
9 jaar geleden
@JoanDArc, jesc hrijft:
"De moeder neemt het besluit, op grond van een bestaande voorwaarde, of geheel op eigen initiatief, dat na gebruik van alcohol, de vader geen toegang tot beider zoon krijgt."
De moeder heeft niet het juridische recht om zo'n besluit te nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea Hier hebben we het openbaar ministerie (politie) voor om tegen op te treden. Deze kunnen ter plekke een rijverbod opleggen maar dat heeft niets te maken met een dogma van een ex/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Uw ex kan u niets ontzeggen.

U hebt recht om u zoon te zien / bezoeken.

Enkel een rechter kan u verbieden om uw kind te zien of bepaalde eisen te stellen aan een bezoekregeling.

Neem voor verdere juridische steun contact op met uw advocaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer de ouder bij wie het kind woont, de omgangsregeling zonder redenen niet nakomt (dus nooit het kind brengt of altijd weigert om het af te geven), kan de andere ouder actie ondernemen door naar de rechter te stappen.
Als u op korte termijn een besluit van de rechter nodig hebt, zult u een kortgedingprocedure moeten opstarten. Dat is een versnelde procedure waarin de rechter een voorlopige uitspraak doet.
U vermeldt echter wel redenen waarom de moeder de omgangsregeling weigert.
Namelijk de moeder vindt het niet veilig dat u uw kind bezoekt, namelijk drank.
Op grond van de uitslag van de alcoholtester (zeer betrouwbare testers bij de ANWB te koop) vindt de moeder dat u op dat moment niet geschikt bent of niet in staat bent als de vader goed met het kind om te gaan.
Als u vindt dat u, ondanks het niet laten staan van de alcohol, toch in staat bent als een goede vader te fungeren, dient u zich te richten tot de rechter. Uw ex-vrouw kan aanvoeren dat u zich structureel niet aan een afspraak houdt van 0% alcohol.
Een niet onredelijk eis van een moeder die drankgebruik een slecht voorbeeld voor een kind vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
erotisi
9 jaar geleden
Je gaat er dus vanuit dat er zo'n afspraak is? Een omgangsregeling kan door de ouders zijn afgesproken maar volgens mij moet dat schriftelijk. Als de moeder dan vindt dat hij helemaal geen alcohol op mag en hij is het daar niet mee eens, zal zij naar de rechter moeten en niet hij.
Maar indien het zo is dat de echtgenoot met een te hoog promilage zijn kinderen met de auto komt halen, zou ik de kinderen ook niet meteen meegeven. Als hij het daar niet mee eens is zal hij naar de rechter moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen erotisi, ik ga nergens vanuit. Ik ga in op het feit dat de vragensteller zelf redenen noemt waarom de moeder, op grond van afspraken of op eigen initiatief gezien, vanuit haar visie, de omgangsregeling beperkt. De moeder moet niets, zij bepaalt op enig moment of de invulling van de omgangsregeling onveilig of ongewenst is voor het kind.
De ouders zijn vrij om afspraken te maken die in het belang van het kind gewenst zijn en deze dienen in een ouderschapsplan te worden vastgelegd. Gehuwde en geregistreerde ouders zijn dat wettelijk verplicht.
Als de ouders er samen niet uitkomen bepaalt de rechter de vorm van de omgangsregeling. De wet kent geen standaard omgangsregeling.
Hoe die regeling eruit ziet gaat alleen de ouders aan. Daar hoeft de vader geen mededelingen over te doen.
Als de vader het niet eens is met de huidige invulling van de omgangsregeling dient hij naar de rechter te stappen, niet andersom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan mij ook nog voorstellen dat mijn antwoord niet het antwoord is dat de vragensteller wil horen.
Dat gebeurt wel vaker, maar het verandert de situatie niet.
erotisi
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zal diegene naar de rechter moeten stappen die de kinderen niet heeft/meekrijgt. Ten minste als ze er zelf niet uitkomen.
tinus1969
9 jaar geleden
@JoanDArc, jes chrifjt:
'zij bepaalt op enig moment of de invulling van de omgangsregeling onveilig of ongewenst is voor het kind.'
Dat is juridisch gezien flauwekul. Als er een omgangsregeling is vastgesteld, moet de moeder die uitvoeren. Vindt de moeder de situatie onveilig, dan moet ze naar de politie of rechter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarnaast bepaald de wetgever of dronkenschap veilig is voor een kind en niet een moeder anders zouden er veel ouders uit de ouderlijke macht gezet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Een niet onredelijk eis van een moeder die drankgebruik een slecht voorbeeld voor een kind vindt." En wat als het gaat om een geloof? Of als het gaat om de voeding (veganisme bijvoorbeeld)? En zo kan ik nog een aantal vrijheden die we bij wetgeving hebben verkregen opnoemen die jij op deze wijze afpakt.
Los van het feit dat de ex/moeder juridisch geen poot heeft om op te staan, is de eis van 0, 000 blazen ook technisch onzinnig. het is niet voor niets dat de politie deze eis niet hanteert.

Niemand blaast namelijk 0,000. Daar zijn diverse redenen voor, zoals het feit dat fruit (zeker als het erg rijp is) ook spoortjes alcohol bevat.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing