Ik ben 18 jaar en ben vandaag uit huis gezet ik kan bij niemand blijven wat moet ik nu?

Ik ben 18 jaar en ben vandaag uit huis gezet. Ik kan bij niemand blijven wat moet ik nu?
(Gemeente barneveld)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer er 'iets' is voorgevallen wellicht je excuses aanbieden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga op zoek naar de daklozenopvang, vaak is dat te vinden bij het Leger des Heils. Kunnen zij je geen bed bieden, dan weten zij vast wel een plek waar dat wel kan.
http://www.legerdesheils.nl/nachtopvang

Antwoorden (5)

Ook al ben je voor de wet volwassen. Ik vind je nog behoorlijk jong.
Wellicht kun je via de huisarts en/of maatschappelijk werk tot een, tijdelijke, oplossing komen in een opvang voor begeleid wonen.
Of eventueel via het Leger des Heils.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het meest in de buurt is de crisisopvang in Ede.
Bel deze : Johanniter Crisisopvang:
Leeghwaterstraat 7
6717 CX EDE
T 0318-419519
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.30 tot 11.30 uur
E crisisopvang@johanniteropvang.nl

Wij bieden kortdurende, tijdelijke huisvesting met ambulante, individuele crisisbegeleiding. Dit is bedoeld voor volwassenen vanaf 18 jaar (mannen en vrouwen), en ouders met kinderen in een bedreigende of acute crisissituatie. Het gaat om mensen die dakloos zijn geworden en die daarnaast problemen hebben op het gebied van financiën, relaties, huiselijk geweld, psychische gezondheid, werk en dagbesteding. Een uitzondering is ernstige verslavingsproblematiek.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 Ik voeg er nog aan toe (Leger de Heils): Maatschappelijke Opvang Valleiregio
Nieuwe Kazernelaan 4
6711 JC Ede
tel 0318 43 97 10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aanvulling:
http://www.legerdesheils.nl/gelderland/van-de-straat-2
Op dit late uur zou ik naar de politie gaan. Die moeten op de hoogte zijn van beschikbare adressen. Of, als die niet meer beschikbaar is, dan zou ik het landelijke algemene politienummer bellen 0900 8844 heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je vannacht bij vrienden of familie terecht? Dat is een (hopelijk) veilige plek waar je even je verhaal kunt doen bij bekenden en op adem kunt komen.
Daarna zou ik hulp zoeken via het Leger des Heils. En (dit is puur speculatie) een uithuiszetting gebeurt meestal niet zomaar, er is vast ruzie geweest en waar twee vechten hebben meestal twee schuld. Wellicht moet je je houding wat aanpassen.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Advies om zelf je houding aan te passen vind ik wat ver gaan. Net alsof daarmee het probleem opgelost is. Je geeft het al zelf aan; dit is puur speculatie. Zeg het dan niet. Dit kan erg kwetsend overkomen.
Onderdak :
Een paar nachten bij een vriend of vriendin op de bank, is ook een
mogelijkheid. Als dat niet lukt, vraag aan familie of ze een bed over hebben voor een paar dagen/een weekje en ga op zoek naar een betere oplossing.
Kom je er niet uit, stap eens binnen bij Maatschappelijk Werk. Deze mensen hebben meer met dit bijltje gehakt en hebben veel connecties, weten de korte lijnen te vinden.

Vervolg :
Daarna uitzoeken hoe je terug naar huis kunt [door een goed gesprek met je ouders] en zelf met het voorstel komen hoe e.e.a. beter te regelen/af te spreken met z'n allen. Jij wordt ouder/geen kind meer en dat moeten zij zich ook realiseren en beseffen dat jij niet een kind bent dat alleen maar naar de regels/richtlijnen van het huis/de ouders moet luisteren maar ook oud genoeg bent om met hen tezamen nieuwe regels op te stellen.

Doe dit op een rustige manier, laat je niet door wat dan ook van de wijs brengen, zodra je voelt dat je boos wordt, zeg je : hier kom ik op terug en dan ga je weg.

Dit is de volwassen manier om problemen op te lossen. Praten, zaken bespreken en voorstellen doen en zo gezamenlijk tot een compromis komen.

Doe je best, je kunt het.