hoeveel mensen maken gebruik van een WIA-uitkering en wat zijn de totale kosten hiervan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fisbel
8 jaar geleden
Uitkeringsinstantie UWV geeft helder uitleg over uw vraag. Zelfs over de laatste 10 jaren. Uitgesplitst in soorten uitkering: http://files.m6.mailplus.nl/user260232/1033/SZNieuws%20118%20Aantal%20arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.pdf

Antwoorden (1)

Veel mensen. Er zijn 2 soorten WIA-uitkering: WGA en IVA.
De IVA is voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikte voormalige werknemers. De WGA voor andere werknemers die na 2 jaar doorbetaling door hun werkgever nog minstens 35 precent arbeidsongeschikt zijn.

In augustus 2015 werden totaal rond de 222.500 WIA-uitkeringen gedaan ('222,5 x 1000') met een totaalbedrag van 265,9 miljoen.

Dat zou gemiddeld 1195.- per uitkering zijn maar zo mag je niet rekenen met al afgeronde getallen. Daarnaast is er verschil in hoogte tussen WGA- en IVA-uitkeringen.

Zie voor zeer veel cijfers op allerlei gebied: www.statline. cbs.nl
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik op jouw link klik (www.statline) krijg ik:
pagina kan niet worden weergegeven.
Computoon
8 jaar geleden
Http://www.cbs.statline.nl
Computoon
8 jaar geleden
En de mijne hierboven doet het ook al niet.
Typ dan maar in Google de trefwoorden CBS en Statline in
Antoni
8 jaar geleden
De in het antwoord gegeven website maar dan zonder de spatie en zonder www. werkt wel. Er komt dan vanzelf nog /Statweb/ achter te staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na enig zoekwerk kom ik er nu wel, duidelijke informatie.