Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een jaar in het buitenland wonen en dan teruggaan ,als minderjarige?

Ik zou graag een jaar in Rusland,bij mijn familie blijven wonen,daar naar school gaan en tegelijkertijd mijn boeken en schriften van België instuderen.Maar moet ok dan een jaar nablijven.Ik zit in het 2de middelbaar en ga volgend September naar het 3de.Ik volg Latijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
495
tinus1969
8 jaar geleden
Welke nationaliteit heb je? En je familie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969 Russisch
tinus1969
8 jaar geleden
Let er dan op:
-Mag je je zomaar overal in Rusland vestigen (waarschijnlijk wel maar check dit).
-Blijft je verblijfsvergunning voor terugkeer naar België geldig?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan zeker mits je je aan de uitwisselingsregels tussen beide landen houdt.
Welke die regels zijn kan je onder andere via de ambassade vernemen.
Eén van die regels zal ongetwijfeld betrekking hebben tot de schriftelijke officiële toestemming die door jouw ouders of voogd moet worden gegeven.

Indien je ginds naar de Internationale school gaat dan bestaat de kans dat de resultaten van jouw studies ginds ook meetellen voor het vervolg van jouw studies in jouw huidige thuisland.

Indien de resultaten van die studies niet wettelijk meetellen dan begin jij een jaar later aan jouw 3e jaar Latijn of aan een andere studierichting op hetzelfde leerjaarniveau, of in die andere richting mogelijks nog een jaar lager dan je gestopt bent.

Je kan je best eens informeren bij zowel jouw school als bij de ambassade.

Veel Geluk & Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding