omdat het koud is daar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat alle regenbuien over de oceanen via allemaal winden, bij de Atlantische oceaan komen, en dan is er een wind die het naar west-europa geblazen, dan valt het meeste in west europa en wat er overblijft drijft verder europa door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om regen te hebben heb je vochtige lucht nodig. Waar word lucht vochtig? Of over nat land, danwel over zee. Voor de oceanen, zeeen en grote meren zijn verstrekkers van veel waterdamp (Uiteraard: Gewassen & regenwouden ook).

Als het bij ons regent, hebben we westenwind: Wind van zee. Die voert natte lucht aan. De wind bereik land, en wordt 'geremd' door het land. Hierdoor hoopt de lucht zich op, en wordt omhoog gedreven: De lucht koelt af, koude lucht kan weinig water bevatten: Water condenseert: Regen.

Verder land inwaarts is het meeste vocht al uitgeregent: Het is droger.