Word je afgewezen als je eigenlijk havo doet inplaats van vmbo voor een politie opleiding?

Je word vaak te slim gevonden dus dan kan ik het niet doen en ik wil echt graag een politie opleiding,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Het maakt hun niks uit hoor. Als je een goede opleiding hebt gehad is het helemaal prima
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt in drie niveaus instappen tegenwoordig. Met Havo is dat niveau 5 dacht ik. Na je opleiding stroom je dan als brigadier in. Kom je toch op een redelijk niveau binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee op hun site staat dat je bij de politie op verschillende niveaus aan de slag kunt ook als je in het bezit bent van een havo- of vwo-diploma, kun je de volgende opleidingen volgen

Bachelor- en Masteropleiding geaccrediteerd
De opleiding Politiekundige bachelor is door hét overheidskeurmerk voor hoger onderwijs, de Nederlands Vlaams Accreditatie Organisatie (NVAO), geaccrediteerd. Nadat je de opleiding hebt afgerond ontvang je de titel ‘Bachelor (Ba) of Policing’.

Ook de opleiding Politiekundige master is geaccrediteerd. Dit is gedaan door de Canterbury Christ Church University. Voor deze internationale accreditatie is bewust gekozen, omdat in de opleiding de voertaal en examinering in het Engels is en de opleiding een zwaar internationaal karakter heeft. Na het afronden van deze opleiding ontvangt de student de titel ‘Master of Science (MSc) in Policing’

Het beste is om contact op te nemen :

Heb je vragen over de inhoud van het onderwijs, prijzen, of heb je behoefte aan een persoonlijk studieadvies? Neem dan contact op met Het StudieInformatiepunt.
E: studieinfo@politieacademie.nl
T: (055) 539 2666
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan wat je wilt ; met VMBO kun je kiezen voor assistent - allround- of gewoon politiemedewerker.

De 'echte' banen beginnen pas na HBO (dus na je HAVO eerst nog even verder leren; politiedeskundige Bachelor of Master of Master of Criminal Investigation. (Ook bij de politie heeft kennelijk het overdreven Engels intrede gedaan).

In de bron vind je de precieze informatie en voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VMBO is een minimale opleidingseis. Dat betekent dat als je een VMBO-diploma óf hoger hebt, je toegelaten kunt worden. Net zoals je met een VWO-diploma naar de universiteit kunt, maar ook naar het HBO of naar het MBO. Ik weet niet waar jij de ervaring hebt vaak te slim gevonden te worden, maar bij het inschrijven voor een opleiding is dat niet erg relevant. Als je zou gaan solliciteren op een MBO-functie met een universitair diploma is dat anders, dan kan het inderdaad zijn dat men je overgekwalificeerd vindt of dan bang is dat je je gaat vervelen en dat je snel weer weg bent. Bij een opleiding wordt hier niet naar gekeken, en je mag niet geweigerd worden omdat je "te slim" zou zijn.

Je kunt trouwens ook instromen op een hoger niveau, de politieacademie heeft verschillende niveaus die gelijkstaan aan MBO, HBO en WO. Je kunt dus ook instromen op HBO-niveau en daarmee direct een wat hogere functie krijgen. Maar als je dat niet wilt en je wilt graag de basisopleiding doen, dan mag dat natuurlijk ook.