Hoeveel boete krijg je als je alcohol verkoopt aan minderjarige?

Vandaag kwamen er bij mij in de winkel 2 kinderen alcohol kopen ik heb hun geboorte datum gevraagd en toen het blikje bier verkocht, op twitter las ik later dat er een controle was.
Wat zijn de gevolgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt hun geboortedatum, weet dat het kinderen (neem dus aan onder de 16) zijn en verkoopt ze toch het bier? Hoezo dom bezig? Als je de geboortedatum vraagt wéét je toch hoe oud ze zijn?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanaf 14 moeten ze tegenwoordig ID bij hebben, dus zeggen ze dat ze deze niet bij hebben, zeg dan voortaan: nou boven de 14 moet iedereen een ID bij, dus als je hem niet kan tonen neem ik maar even aan dat je 13 bent.. verder: je noemt ze kinderen, en verkoopt ze bier... geenstijl.nl? Toegevoegd na 7 minuten:
overigens.. hoeveel? niet genoeg... anders hadden we geen termen zoals: comazuipen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rinke, ik ga natuurlijk niet eerst hun geboorte datum vragen en dan alsnog verkopen als ik weet dat ze onder de 16 bent, zo simpel ben ik niet. Ik las later op twitter pas dat het een controle was. Duh
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nu hun geboorteDATUM gevraagd of hun identificatiebewijs????
Vragen naar een datum is niks. Ieder kind kan toch
zeggen wat ie wil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanmiddag in de super was er ook een slimpie zonder ID, die kreeg zijn bier dus niet mee - dat moet je niet doen uit angst voor controle, maar om die kids gezond te houden.

Het beste antwoord

De boete bij een eerste overtreding door kleinere zaken (supermarkten, cafés, discotheken, slijterijen, sportkantines, cafetaria’s en tijdens evenementen) bedraagt 900 euro, bij de tweede overtreding 1800 euro en de derde overtreding 3600 euro. Bij grotere zaken is de boete de eerste keer al meteen 1800 euro.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah wel een mooi bedrag, tenminste geen lachertje..