waarom leveren westerse wapenhandelaren/overheden aan onbetrouwbare regeringen/personen?

eerst vullen ze hun zakken met het geld van "corrupte" dictators en dergelijke, vervolgens barst de hel los en worden onschuldige mensen vermoord met de wapens die wijhier fabriceren.
is het niet wat hypocriet om dan ineens met zijn alle boos te worden op die dictators/overheden die met "onze" wapens de burgers dood?

als ik explosieven lever aan een terrorist ben ik toch gewoon medeplichtig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is heel hypocriet. De werkelijkheid is nog veel erger, veelal wordt je puur voorgelogen in onze media, en worden mensen erger afgeschilderd dan ze zijn, en worden onze fouten verzwegen. Welkom in de echte wereld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen zegt het hier al, er is maar 1 antwoord op je vraag; G.E.L.D. De wereld draait om geld, en macht niet te vergeten, maar geld is vaak macht. It's never about the people, it's alway's about the money ;-)

Antwoorden (4)

JA! dat is heel hypocriet van ons (onze regering). het is van de zotte dat wij hier (en in Europa) wapens maken waar het leger van Libië nu hun eigen burgers mee aan flarden schiet. Helaas ben ik geen hoge diplomaat, en kan ik er nu niks aan veranderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet economie. Money makes the world go round...
Eerst werd de Taliban door de VS bewapend omdat ze tegen de Russen vochten, we weten inmiddels wat het gevolg is.
Irak werd gesteund ten tijde van de Irak-Iran-oorlog, en hé, even later was Irak de vijand van het westen en deden we (terecht!!) heel verontwaardigd over de gifgasaanvallen van Saddam op zijn volk, maar hoe kwam ie ook alweer aan die zooi?

Het is hartstikke hypocriet, maar handel gaat voor de moraal, dat blijkt steeds weer :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
idd, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo: als ik op jou kon stemmen deed ik het meteen. Een plusje dan maar om mee te beginnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw ;-)
Het gaat alleen maar om geld, ze zouden hun moeder nog verkopen als ze er aan konden verdienen.
Bij geld speelt ras geloof of nationaliteit geen rol.
Als er aanzien bij te verkrijgen is gaat het nog beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geen goede vergelijking maar er zijn heel wat restaurants en shoarmazaken die toch overdatum vlees of zelfs andere soort vlees verkopen....om toch winst te maken...verrotte vlees gooien ze niet weg...maar zouten ze in...en verkopen ze het....wat het met de consument kan doen....kan ze niets schelen...en zo zijn er wel veel meer voorbeelden....telecombedrijven en Internetproviders die mensen bedriegen....

Wapenhandel is eigenlijk vergelijkbaar...maar dan op groter schaal....de wapenindustrie wilt verkopen....de rest doet er niet toe.