Wat is antidiscriminatiebeleid?

Ik heb het opgezocht, maar nergens staat er een algemeen artikel hierover.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer ik het woord " antidiscriminatiebeleid google, dat krijg ik meer dan 20 hits. Allemaal met uitleg en artikelen.
Waar zoek je dan op wanneer je zegt er geen artikelen over te kunnen vinden ?

Antwoorden (2)

Dat is beleid specifiek gericht op het voorkomen en verminderen van discriminatie .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In zijn eenvoud is dit precies wat het antidiscriminatiebeleid via de antidiscriminatiewet beoogd. Het tegengaan van discriminatie.
Er zijn verschillende wettelijke definities, afhankelijk of de wet zich richt tot de overheid, de ander tot de burger in haar verhouding tot andere burgers. De algemene norm is, ondanks het verschil in bewoording, gelijk: gelijke gevallen dienen gelijk behandeld te worden en ongelijke gevallen ongelijk. Discriminatie is niet toegestaan.
Een eensluidende definitie van discriminatie is in de bestaande wetgeving niet te vinden. Voor dezelfde term kunnen verschillende bewoordingen worden gehanteerd, in het ene geval is het ‘discriminatie’ en in een ander geval heet het ‘onderscheid’.
Beleid is niet gecodificeerd in de wet. Dit zijn plannen die de overheid maakt om dus bijvoorbeeld discriminatie tegen te gaan. als je meer wil weten over het discriminatiebeleid stel ik dus voor om gewoon artikelen online te zoeken.
een voorbeeld:
http://www.amsterdam.nl/gemeente/organisatie/sociaal/onderwijs-jeugd-zorg/diversiteit/anti-discriminatie/