waar mag ik me honden wel of niet uitlaten ?

Hoi ,

Ik ben 21 jaar en heb 3honden .als ik ze uitlaat loop ik met ze naar een veldje waar ze lekker mogen rennen en spellen .Alleen de stad waar ik in woon hebben ze allemaal commentaar .dan mag ik niet los met ze lopen en dan mag ik ze niet laten spelen op en veldje of heb zelfs commentaar gehad dat ik om moest lopen omdat die mevrouw daar al liep met der hond .ik wil geen problemen dus heb toen ook altijd gedaan wat ze me vroegen ook al waren ze brutaal .weet nou echt niet hoe ik er mee moet omgaan en wat ik wel en niet mag tijdens het uitlaten van me honden.

?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Zoek op de gemeentesite van de plaats waar jij woont wat de regels zijn voor het houden van honden. Normaliter moeten ze in een stad aangelijnd zijn, en mogen ze alleen op speciale veldjes met hekken eromheen los lopen.
Erna55
8 jaar geleden
Zoek op internet waar er in je gemeente hondenuitlaatveldjes zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op openbare velden mag dit normaal wel. Als het niet mag staan er meestal bordjes "verboden voor honden" zoals op vele delen van een strand. Als mensen klachten hebben moeten ze die bij de gemeente/stad indienen. Want zolang dat je op een openbaar veld komt met de hond waar geen verbodsbord staat mag de hond uit. Hun klachten kunnen ze dus zoals ik al vertelde bij de gemeente/stad indienen. Als zij hun klachten begrijpen mogen ze jou niet straffen. Tenzij ze dan wel verbodsborden gaan plaatsen. Maar zolang die er niet staan ben jij in je recht met je hond.

Antwoorden (2)

als je je hond uitlaat dan moet je dat doen op een hondenuitlaatplaats, als er geen hondenuitlaatplaats in de buurt is kun je natuurlijk ook lekker naar een bos waar honden zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je je sociaal gedraagt en rekening houdt met anderen, ook andere hondenbezitters, dan mag je je hond overal uitlaten.
Je moet in de meeste gevallen wel de uitwerpselen opruimen en waar dat niet verplicht is, kan je het uit menslievendheid toch doen.

Zorg dat je honden niet tegen andermans eigendommen aan plassen, zoals tuinhekken en autobanden en zulke zaken. Je kunt naar een hondenuitlaatplaats gaan, maar dat moet je niet doen met een te jonge hond die nog niet volledig is ingeënt, dan loopt hij ziektes op. Als de gemeente waar je woont de hondenuitlaatplaatsen niet goed onderhoudt, moet je er zo wie zo niet heen gaan.

Zorg dat je altijd 'poepzakjes' bij je hebt, dan kan een BOA je niets maken. Ik gebruik zelf de normale boterhamzakjes, 100 stuks voor 59 cent bij de Action, daarmee kan je heel wat poep opruimen. Blijf beleefd. Jij hebt evenveel rechten en plichten als andere hondenbezitters.
8 jaar geleden
jodyenboyke
8 jaar geleden
+ Ivvana, en iedere hondenbezitter zou de hondenetiquette moeten kennen. (www.hondenetiquette.nl).