zijn er landen waar je gratis kan studeren, zo ja waar?

Toegevoegd na 19 minuten:
(HBO)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

In China kan elk eerste kind gratis studeren. Heeft voordelen, want de drempel om te studeren wordt kleiner. Heeft ook nadelen, want veel mensen gaan nu studeren en het hebben van een diploma is niet speciaal meer.

Toegevoegd na 25 seconden:
Het eerste kind van een gezin dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor buitenlandse studenten:
in Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en Schotland kun je collegegeldvrij studeren. Ook zijn er landen, zoals Duitsland en Oostenrijk, waar sommige universiteiten (deelstaten) geen collegegeld heffen.

Overigens betekent het feit dat er collegegeld betaald hoeft te worden niet dat de studie verder geen kosten met zich meebrengt. Maar dat spreekt voor zich.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Kan je niet ook gratis studeren in (of op?) Cuba? Of is alleen de gezondheidszorg daar gratis?
In Noorwegen zijn de Universitaire opleidingen op de (open)Universiteit geheel gratis... ook voor buitenlanders.