Klopt het dat je in Duitsland op zondag niet mag klussen?

Ik hoorde iemand zeggen dat dat strafbaar is.
?
Onzin is is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier lees je er meer over:
http://www.verhuis.de/start/diversen.html
Cryofiel
9 jaar geleden
De zondagsrust, heet dat. Heerlijk!
tinus1969
9 jaar geleden
Maar deze link gaat vooral over geluidsoverlast buiten -werken in de tuin. Waar staat wat er binnen niet mag?
Cryofiel
9 jaar geleden
Binnen mag je doen wat je wilt, zolang jouw herrie op straat en/of bij de buren niet te horen is.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wat een vreselijke betutteling

Het beste antwoord

Das stimmt genau! In Duitsland is al het storende lawaai door particulieren op zondag strengstens verboten:

http://www.123recht.net/forum_topic.asp?topic_id=72427&ccheck=1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gebruik van motorisch tuingereedschap is aan banden gelegd (Geräte- und Maschinen-Lärmschutzverordung). Daarin staan 57 apparaten genoemd die op zon- en feestdagen en 20:00 u en 07:00 u niet gebruikt mogen worden, o.a.:
- Grasmaaiers (ook de stille elektro-maaiers)
- Verticuteermachines
- Kantentrimmers
- Heggescharen
- Kettingzagen
- Shredders en hakselaars
- Sneeuwblazers
Voor de echte herrieschoppers zijn de werktijden nog korter, die mogen alleen op werkdagen tussen 09:00 u en 13:00 en van 15:00 u tot 17:00 u gebruikt worden. Dus als u zelf tijdens kantooruren werkt, kunt u alleen op zaterdag in de late morgen en een paar uurtjes in de middag tekeer gaan met uw bladblazer of bermtrimmer. Deze verkorte tijden gelden weer niet als het apparaat voorzien is van een Europees kenmerk (een bloem met als hart het Euro-teken en als blaadjes twaalf sterretjes).

Voor de hardnekkige overtreders kan de boete oplopen tot € 50,000, maar dan moet u het wel heel bont gemaakt hebben en alle waarschuwing genegeerd hebben.

Zoals bij zoveel wetten het geval is, zullen veel Nederlanders wel vinden dat deze wet alleen voor anderen geldt. Laat het alstublieft niet aankomen op conflicten met buren en politie; u heeft, en krijgt, ongelijk.