Omdat dit optisch helpt om iemand er beter uit te laten zien. Een nogal breed persoon lijkt slanker als hij of zij verticale strepen idraagt, en een smal persoon lijkt wat breder met horizale strepen op de blouse of het shirt.
Amadea
9 jaar geleden
omdat het mode is
omdat het verkrijgbaar is
omdat ze het leuk vinden
anneliez
9 jaar geleden
Omdat ze wellicht gevangenen zijn. Niet dat in Nederland gevangenen met gestreepte kleren aan lopen, maar zo worden gevangenen in stripverhalen vaak afgebeeld. Verder zouden zeelieden ook een horizontaal gestreept t-shirt dragen. Of dat waar is waag ik te betwijfelen. De meest eenvoudige verklaring lijkt me nog dat mensen eenvoudigweg gestreepte kleding dragen omdat ze het mooi vinden, denk je zelf ook niet?