Hoe te handelen in onderstaande situatie?

Stel dat twee bedrijven (eventueel) gaan fuseren. Om dit concreet te krijgen volgt een gesprek. In dit gesprek kunnen ideeën aan het licht komen, welke door de andere partij gebruikt kunnen worden, als de samenwerking niet tot stand komt. Hoe maak je hier afspraken over zodat je deze ideeën kunt 'beschermen'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Tijdens fusiebesprekingen verken je de synergievoordelen. Delicate details over productieprocessen blijven hierbij uit concurrentie overwegingen achterwege.
Terzijde: de meeste fusies floppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat soort zaken kun je zwart op wit zetten en door beide partijen laten ondertekenen. Probleem is wel, dat beide partijen er achter moeten staan. Als een weigert kun je hem niet dwingen.

Ik zou voorzichtig zijn met iedeeën op tafel leggen, voor je het weet zijn ze er met jouw idee vandoor. Je kunt wel wat vertellen, maar het inhoud en details zou ik voor mezelf bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan een zogenaamde NDA (Non Disclosure Agreement) tekenen. Voorbeelden hiervan zijn op internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan samen een intentieverklaring opstellen, waarin je een aantal doelen formuleert die je samen zou willen bereiken. Je verbindt een termijn eraan, en na afloop van de termijn (dat staat dan allemaal in die intentieverklaring), een evaluatie. Aan de hand van de resultaten van de evaluatie kunnen er nieuwe afspraken worden gemaakt. Of niet.