ik maak extra kosten al 3 jaar omdat 3 jaar geleden autisme en kleinfeld syndroom is ontdekt bij mijn zoon, waar heb ik recht op?

Wat is het fijn om te lezen dat ik er niet alleen voor staat. Dit gevoel is bij mijn al 3 jaar aanwezig. Ik als moeder van 16 jarige zoon word met de dag verdrietiger, en ben langzaamhand op aan het raken. De uitslag die mijn zoon 3 jaar geleden kreeg was autisme, kleinfeld syndroom, laag iQ en 2 afwijkingen in zijn chromosomen. Acuut stoppen met school was het wat mijn werd geadviseerd in het ziekenhuis. Hij heeft te lang op zijn tenen gelopen, nu moet hij succes ervaring opdoen. Ontheffing van school was op medische gronden zo geregeld. Vervolgens werd ik door gestuurd naar mee. Die zouden met een alternatief komen. Maar 3 jaar verder is mijn zoon nog steeds thuis zonder dagbesteding. En het ergste ik heb ondertussen psychische hulp, (ze denken zelfs aan emdr, omdat 3 jaar lang dag en nacht zorg voor je kind aan 1 stuk door trauma zou zijn) MAAR ER IS GEEN HULP VOOR MIJN ZOON!!!!!!!!!!!!!!

Steeds weer loop ik tegen de muur aan en krijg dan te horen: Zijn iQ is te laag, of hij valt tussen het wal en het schip........
Het is slopend, zowel voor hem als voor mijn. Me huwelijk is kapot door alle stress. Vrienden die je laten vallen. geen dagbesteding of hulp. Zeker voor mijn puberzoon niet
Ik denk dat ik het maar zelf moet oplossen na 3 jaar.
Ik zal blijven vechten als een tijger, maar ik raak op...

en mijn spaarpot ook wat kan ik doen]

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

Begrijp dat u ten einde raad bent. Neem eens contact op met Centrum voor Consultatie en Expertise ( CCE). Lees via de link alles eens rustig door en breng het CCE op de hoogte van uw dilemma. CCE gaat verder dan andere hulpverleners, sterker, ze zijn gespecialiseerd in complexe hulpvragen, sterkte,

https://www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisbank/Informatie/OndersteuningBijErnstigeMeervoudigeProblemen?RedirectNaar=Autisme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem contact op met de dichtsbijzijnde ggz instelling of de crisisdienst van de ggz. Neem hierbij extreme maatregelen. Zeg als jullie niets voor hem doen dan laat ik hem hier achter. Ook bij de huisarts elke dag aan de bel trekken. Dit is voor een moeder heel erg om te zeggen maar soms moeten extreme maatregelen genomen worden. Neem ook contact op met dagbestedingen enz om informatie in te winnen over eengeschikte plek. Ga naar de wethouder van je gemeente die heeft vaak een spreekuur. Neem de controle terug over je leven.