Kan mijn moeder mij nog alles verbieden?

Ik ben 20 jaar, kan mijn moeder mij nog verplichten (volgens de wet) om terug naar huis te komen nu ik op mijzelf woon of mij verbieden om hier nog te wonen? Ze heeft overigens nog nooit voor me gezorgd, alleen de voogdij gehouden. Ik heb nog nooit bij haar gewoond. Moet ik nog toestemming van haar krijgen om te trouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

Je moeder kan je niet verplichten om thuis te komen en je hebt ook geen toestemming meer nodig om te trouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar je volwassen bent (meerderjarig, boven de 18) kan jouw moeder jou tot niets dwingen of verplichten, het enige wat ze wel kan verbieden is de toegang tot haar huis. ;)