Kan mijn moeder mij nog alles verbieden?

Ik ben 20 jaar, kan mijn moeder mij nog verplichten (volgens de wet) om terug naar huis te komen nu ik op mijzelf woon of mij verbieden om hier nog te wonen? Ze heeft overigens nog nooit voor me gezorgd, alleen de voogdij gehouden. Ik heb nog nooit bij haar gewoond. Moet ik nog toestemming van haar krijgen om te trouwen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moeder kan je niet verplichten om thuis te komen en je hebt ook geen toestemming meer nodig om te trouwen.

Daar je volwassen bent (meerderjarig, boven de 18) kan jouw moeder jou tot niets dwingen of verplichten, het enige wat ze wel kan verbieden is de toegang tot haar huis. ;)

Volgens mij kan jij die vraag het beste zelf beantwoorden; M.a.w.: Voel jij je verplicht, of niet?

Je bent 20, volwassen en dus eigen baas.

Je mag helemaal zelf weten wat je doet of niet doet. (zolang je je binnen de regels van de wet houdt) - je bent ouder dan 18 - je woont niet bij je moeder thuis. Je moeder kan jou nergens meer toe verplichten. Je mag zelfs dingen doen, die niet goed voor jezelf zijn. (nogaals, wel binnen de gewone wet dan) Nee, je hebt geen toestemming nodig van je moeder om te trouwen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100