Wat staat je te wachten als je ontslag neemt?

Een uitzendkracht neemt ontslag wat zijn dan de consequenties? Qua uitkering bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je zelf ontslag neemt, is een uitkering aanvragen niet gemakkelijk.

Vaak wordt er geen WW toegekend. In bijzondere situaties gebeurt dat soms wel, als er verzachtende omstandigheden zijn. De uitkering is dan wel veel lager dan de normale WW-uitkering, en zal maximaal zes maanden duren.

Voor de WWB (Bijstand) word je in elk geval gezien als "verwijtbaar werkloos". Dat betekent dat er een maatregel opgelegd zal worden, wat inhoudt dat de eerste tijd de uitkering verlaagd zal worden, of helemaal ingehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap de min niet +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar denken veel mensen dat je bij zelf ontslag nemen nooit een uitkering kunt krijgen (getuige de vele reacties die dat zeggen)? Hm, misschien helpt een bronvermelding, zal even zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, dat beeld is er maar natuurlijk zijn er mogelijkheden.

Andere antwoorden (4)

Als je zelf ontslag neemt heb je nergens recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je was me net voor!
Je krijgt geen uitkering als je zelf ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe baan zoeken en tijdelijk geen inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nutteloos bestaan zonder enig inkomen.