Is het video archief van de Nederlandse Publieke Omroep openbaar?

Bijv: is het mogelijk om oude afleveringen van een VARA serie terug te kijken en eventueel fragmenten te kopiëren oid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Antoni
9 jaar geleden
Veel oude televisieseries zijn op DVD uitgebracht en gewoon te koop, bijvoorbeeld bij www.bol.com.

Antwoorden (1)

Nee, het video archief van de Nederlandse Publieke Omroep is niet openbaar.

Wel kan je tegen betaling een DVD, een CD of een digitaal bestand van jouw favoriete uitzending(en) opvragen bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum http://www.beeldengeluid.nl/. Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid bestaat uit een museum en een archief. In het gebouw van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid kan je dus tentoonstellingen bekijken waarin steeds een deel van de collectie van het instituut wordt getoond. Ook is er de Beeld en Geluid Experience, die vooral leuk is voor kinderen en jongeren, maar ook voor volwassenen.

Bestellen van uitzendingen uit het archief van het instituut kan via http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx. In het archief is ruim 1 miljoen uur aan uitzendingen van de Nederlandse publieke omroep(en) te vinden.

Je kan dus oude uitzendingen terugkijken. De kopieën die je ontvangt zijn echter alleen voor privé en huiselijk gebruik. Je mag ze niet gaan laten zien aan grote groepen mensen, tenzij je hiervoor speciale toestemming hebt gevraagd en gekregen. Ook is kopiëren niet toegestaan.

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Media Parkboulevard 1
1217 WE Hilversum
Telefoon: 035- 677 5555
Email: klantcontactcentrum@beeldengeluid.nl
Antoni