Mag je bij gamescon in keulen met een 'begeleider' die 18 jaar of ouder is wel stands van 18+ in?

Bij gamescon moet je 18+ zijn voor bepaalde stands (ben 17,5 jaar oud dus beetje naaiend) en mijn vriend is 21 dus hij zou wel daarin mogen. Zou ik met hem als 'begeleider' wel de stands van 18+ in mogen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Het gaat er namelijk om dat jij de content die (af)gespeeld wordt, niet te zien krijgt. De instanties die de leeftijdsgrenzen bepalen, beoordelen dit op basis van "meekijkleeftijd". Het gaat er niet om dat jij het speelt, maar of jij de beelden te zien krijgt.

Als je met begeleiding wel binnen zou kunnen komen, dan zou dat wel in de bron staan. Het is ook niet logisch dat dat wel zou mogen onder begeleiding.