een persoon heeft op ons adres een LTD geregistreerd , geen naam, mag ik deze post open maken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja. Post die op het juiste adres bezorgd is, mag door de bewoner geopend worden.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dus als jij op 16 woont en je krijgt post voor de mensen met naam van nummer 18 maar er staat 16 maak jij die post open?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk het toch niet.
jc54
11 jaar geleden
De vraag is niet of je het DOET, maar of je het MAG.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag het ook niet! De afzender kan toch ook een typfout maken, waarom niet gewoon ongeopend terugsturen (en ik heb het nu niet over DEZE brief maar over post in het algemeen). Je hebt gewoon het recht niet om post van een ander open te maken ook al staat jouw adres erop. Waar is je bewijs?
jc54
11 jaar geleden
Omgekeerd, waar staat dat het NIET mag? Er wordt zo weinig verkeerd bezorgd, dat ALS er een keer iets verkeerd bezorg is, ik dit pas merk als ik de post geopend heb. Ik geloof niet dat ik het werk van Tante Post moet controleren, voor dat ik de post open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand zegt dat je moet controleren en per ongeluk iets openmaken is heel wat anders dan expres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
navraag gedaan bij politie, was juist