Rijkswaterstaat provincie Utrecht.

Je kunt ze bellen (0800-8002) en een melding plaatsen als het plotseling glad is/wordt en er is niet preventief gestrooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De gemeente
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van jou dorp/stad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat bedoel ik. Ik dacht dat jij daar woonde..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal de eigenaar van de brug dat moeten doen.
En als die gemaakt is door de regering dan zal die dat moeten doen.
De gemeente...als het een openbare brug is...
of is het een privébruggetje?
dan de eigenaars van deze brug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout strooien is geen garantie dat de gladheid verdwijnt. Het maakt alleen het smeltpunt van water een paar graden lager, waardoor het kan weglopen. Maar als het te veel vriest, blijft het glad, ook met zout.

Toegevoegd na 3 minuten:
de stichtse brug is trouwens een rijksweg, dus de rijksoverheid is hiervoor verantwoordelijk...

Toegevoegd na 18 minuten:
Het fietspad ernaast is provinciaal, dus dat moet door de provincie worden verzorgd.
itsme
14 jaar geleden
De rijksoverheid of de gemeente. Maar wanneer je merkt dat het ergens glad is dan kun je misschien beter even snel zelf wat strooien om te verkomen dat iemand valt of de gemeente er voor bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Weerbureau, Nationale Winterdienst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op de vraag :wie strooit er zout/pekel op bepaalde wegen is afhankelijk van wat voor soort weg het is:
-Gemeenteweg
-Provinciale weg
-Rijksweg
Aangezien de A 27, (want volgens mij ligt de stichtse brug in de A27) een rijksweg is, moet het steunpunt want in dat rayon de rijkswegen strooit, dit onderhouden.( En dus niet de gemeente).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de brug in het strooi programma zit , de gemeente.