Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een objectief persoon binnen een gemeente benaderen?

Ik heb een kritisch verslag geschreven over een vergadering, en ben aan het overwegen het met de betrokkenen te delen. De situatie in die vergadering was gewoon van verontrustend laag niveau.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
593

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang je de kritiek in eerste instantie bij jezelf houdt en geen "wijzende vinger werk" levert kan elk mens het slikken.

- Vermijdt woorden als 'altijd' en 'nooit'.
- Geef aan dat jij het gevoel hebt dat het een laag niveau is i.p.v. stellig beweren dát het een laag niveau is.
- Alle dingen die niet prettig waren moet je benaderen als "ik vond het niet prettig dat..." Als je zegt "Het was niet prettig dat ..."slaan mensen dicht of mogelijk erger in de verdediging/aanval en dat is denk ik niet de bedoeling van je verslag.

Laat zien hoe het op jou is overgekomen en laat ze daar maar even over nadenken.

Verwacht ten alle tijden een verweer, excuus of wat dan ook, dat doen de meesten. Maar ga er niet specifiek op in, zeker niet als dat de sfeer mogelijk nog meer verknalt. Ga in op je probleem/gevoel. Anders verandert het snel in wellus-niettus en dan kun je beter weglopen en van de zon gaan genieten!

Helaas kunnen weinig mensen van nature kritiek als nuttig beschouwen...

Sterkte en Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vooropgesteld: er bestaan geen objectieve personen.
Je zal evt. kunnen uitzoeken wie er juridish gezien 'boven' die vergadering staat (bijv. de burgermeester?).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding