Als jij er dat etiket aan verleent, anders en eerder niet...

Als jij het als zodanig beschouwt, dan is het mislukt, eerder niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zelf zijn nooit mislukt, ze kunnen wel dingen maken die mislukken. Iets is mislukt als het niet aan zijn bedoeling voldoet, b.v. een ingezakte cake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het anders uitpakt dan je had gewild.

Een cake kan behoorlijk mislukken, niet gaar van binnen en zwart van buiten b.v.

Wanneer je het over een persoon hebt, wordt deze uitdrukking vaak door anderen gegeven. In de ogen van de maatschappij is iemand ergens niet in geslaagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IEDER mens is uniek en heeft zijn eigen gave,een loser is een kindermoordenaar of iemand die liegt en steelt

zo iemand is mislukt in mijn ogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spijt me, maar dat komt niet in mijn woordenboek voor.
Ieder mens maakt fouten in zijn leven, ik ook, niemand is volmaakt.
Je hebt elke dag de mogelijkheid als de zon opkomt je fouten te herstellen, in te zien, en het goede na te streven.
Voed ook je kinderen op in de wetenschap dat kinderen pareltjes zijn met onbegrensde mogelijkheden, die al dan niet benut worden, en geef ze nooit maar ook nooit een negatieve lading mee.
Nogmaals fouten maken doen we allemaal, met gelukkig de mogelijkheid om ze weer goed te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets is mislukt wanneer het niet geworden is wat het zou moeten worden. Wanneer ik een taart bak en de taart is niet te eten is deze mislukt.

Wanneer is iemand mislukt? Beetje lastig te zeggen, waarschijnlijk wanneer een persoon niet voldoet aan de eisen van zijn/haar omgeving en bijvoorbeeld aan lager wal is geraakt. Maar dit blijft een lastig iets om iemand mislukt te noemen, vind het vrij extreem. Zou het zelf nooit gebruiken wanneer het over een persoon gaan. Want iedereen heeft toch zijn eigen dingen waar hij/zij succesvol in is. Hoe mislukt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de eerste plaats kan je iemand niet zo bestempelen voor hij is overleden, maar buiten dat lijkt het mij naast alle overbodige stempels toch wel het meest overbodige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand 'gelukt' is, zou dat betekenen dat er niets meer fout kan gaan. Helaas zien we dat bij veel mensen die het aanvankelijk 'goed' doen, dat er naderhand toch iets niet helemaal klopt.
Het tegenovergestelde kan ook gebeuren: als iemand van zichzelf het gevoel heeft dat alles fout loopt, lijkt het voor de hand te liggen om over 'mislukkeling' te praten. Maar vergeet dan niet: er kan nog zoveel goed gaan, dat alle fouten uit het verleden verbleken...

Dus in het kort het antwoord: als het is afgelopen en als het niets is geworden.
itsme
14 jaar geleden
Wanneer het volgens de beoordelaar niet voldoet, heet het mislukt.
Hoe meer je deze zin leest, hoe belachelijker het gaat worden. Maar het is wel de praktijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets is mislukt als het eindresultaat niet is wat je had gedacht en gehoopt dat het worden zou.
Dat heb ik wel eens, met mozaiek of ander knutselwerk.
Dan kan ik het weggooien.

De plastische chirurgie van deze mevrouw is mislukt, denk ik.

Daarom is de vrouw zelf nog niet mislukt.

Soms mislukt een mens , of zijn geest, door allerlei omstandigheden.
Voorbeelden zijn er wel: kinderverkrachters, seriemoordenaars etc.
Mensen kun je niet weggooien, maar er zijn mensen die we liever niet meer in de maatschappij hebben.
Zo erg moet het wel zijn, voordat je iemand mislukt mag noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn bescheiden mening hangt het samen met de invalshoek van waaruit je dit bekijkt

Als je er zelf niet in gelooft = kan je dit zien als een mislukking ! denk maar aan het gezegde" 12 stielen en 13 ongelukken !"

Als je een bepaald doel voor ogen hebt en je kan daarin volharden (bijvoorbeeld een moeilijke opdracht tot een goed einde brengen), dan behaal je een overwiing op jezelf, daar mag je wel fier op zijn !

Bepaalde mensen zijn voor het "geluk" geboren en anderen hebben voortdurend tegenslag, hoe zou dat komen denk je, het hangt vooral van je zelfvertrouwen maw vertrouwen op Jezelf als persoon ! Dit kanl later van invloed kunnen zijn op je werk, relatie gezin enz...

Mvg,

Karel8158