Op welke manieren kan iemand mijn adres achterhalen?

Stel: je weet de woonplaats en de volledige naam, hoe kan iemand dan achter je adres komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

Ligt er aan wie je adres wil hebben. Sommige bedrijven en instanties mogen de Gemeentelijke Basis Administratie inzien. Dan is het simpel om er achter te komen.

"Gewone" mensen en bedrijven die die toegang niet hebben zullen het met openbare informatie moeten doen en dat combineren. Dus alles wat over je te vinden is op internet, telefoongidsen etc. naast elkaar leggen en eventueel mensen in je omgeving benaderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Door te zoeken in de telefoongids op internet of via andere wegen op het internet,maar als dit niet op internet bekend is zal het moeilijk gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de Gemeente sta je ingeschreven, is ook te achterhalen.
Natuurlijk via Facebook/Hyves, telefoonboek kan ook.
En weten ze dat je sport/voetbalt, misschien de voetbalclub achterhalen waar je lid bent.
Afhankelijk van je leeftijd informeren bij scholen, universiteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
De gemeente zal geen adresgegevens aan particulieren vrijgeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) mag alleen worden ingezien door de persoon zelf en bepaalde instanties. Daaronder vallen o.a. de belastingdienst, deurwaarders, politie, justitie en bedrijven waar je kunt inloggen met je DigiD krijgen de gegevens. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wie-heeft-recht-op-inzage-in-mijn-gegevens-in-de-gemeentelijke-basisadministratie-gba.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nergens staat dat degene die zoekt/achterhaalt niet een vakman erop zet, met papieren.
Als het in een kleinere plaats is, en die persoon heeft niet dezelfde achternaam als het halve dorp, kun je met een smoesje een naamgenoot bellen. Dat je na je verhuizing het adres van Jantje Klaasen bent kwijtgeraakt, en of je nu de goede Klaasen aan de lijn hebt en of ze anders wel het adres kennen. Het kan zijn dat je de goede toevallig treft dus dan moet je wel je woord klaar hebben
anneliez