Hoe plaats je de tekst op een vertikale vlag?

We hebben een discussie over de tekst op een verticale vlag. Doe je dit van boven naar beneden of leef je van beneden naar boven? Om ons heen zie we beide varianten even regelmatig terugkomen.

Zijn hier regels voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Elke drukkerij zal van onder naar boven printen met de onderkant van de tekst van de paal af.

Je hebt dezelfde vlaggenhouders ook horizontaal. Mocht het dan met de onderkant van de tekst richting de ophanging bedrukt zijn, hangt uw vlag onderste boven.

Een praktische keuze van de drukkers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je de vlag boven een slag naar rechts kan keren, zie je dat de tekst dan juist staat. Zou dit andersom zijn, dan heb je de tekst onderste boven.