Hoe zoek je de voordeligste energieleverancier?

Soortgelijke vragen zijn al gesteld maar een duidelijk antwoord vind ik er niet tussen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. De een heeft nog grotere aanbiedingen dan de ander en de goedkoopste lijkt na berekening de duurste,

Netwerkkosten verschillen per leverancier maar ook per netwerkbeheerder. Hoe is het mogelijk dat Essent 200 euro netwerkkosten rekent maar bijvoorbeeld oxxio 400 euro?

Wie helpt mij

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als je iets gevonden hebt...dan hoor ik het wel, ik ga deze vraag volgen. Ik heb hetzelfde probleem gehad 6 jaar terug, en ik kwam er toen ook niet uit. Uiteindelijk heb ik Essent gebeld, omdat ik hun site overzichtelijk vond, en daar zit ik nog bij. Echt een ellende om die gasten met elkaar te vergelijken. Bah.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ voor de vraag

Antwoorden (2)

In de praktijk is het zo dat als een consument de tarieven van de diverse energieleveranciers via een prijsvergelijkingssite vergelijkt er altijd een beter aanbod tevoorschijn komt dan het winnende bod op een energieveiling. Het loont dus de moeite om te kijken wat het beste aanbod is. Er zijn meerdere goede prijsvergelijkers te vinden op het Internet. Check als consument altijd of de NMA toezicht houdt op de prijsvergelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zulke sites kan ik zelf ook vinden . ...
Hoi Niels. Hoe je de goedkoopste leverancier vind is door te gaan vergelijken in de tarieven op de welbekende sites en daartegen over de kortingen natuurlijk. Ook zijn leveranciers vaak bereid dit voor je te doen om je binnen te halen. Of te behouden. Kleine tip: bel is naar opzeggingen dan is er voor vaste klanten altijd wat te doen met de prijzen ;-) als je niks doet ben je dief van je eigen portemonnee...

Netwerk kosten (transport kosten) worden niet bepaald door de leverancier maar door de netbeheerder in uw gebied. Deze kun je ook niet kiezen. In regio zuid zit bijvoorbeeld vooral Stedin en midden heeft vaak Liander. Hier zit je dus aan vast. Deze geven een dagtarief op die zij zelf bepalen. Er zit natuurlijk wel een max aan die word gesteld door een landelijke waakhond. Vervolgens word dat voor je berekend bij je leverancier voor het aantal dagen dat je afneemt bij die leverancier. En wat de daarvoor gestelde kosten zijn. Deze kosten gaan direct weer naar de netbeheerder en hier heeft je leverancier dus geen invloed op. Dus verschil in die kosten betekend verschil in aantal dagen dat je bij een bepaalde leverancier netbeheerders kosten moet betalen. Ook wijzigen de netbeheerders de prijzen natuurlijk maar dat verschil is nooit 200%.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..!
Groetjes