angry - boos
Mad - Kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mad kan ook voor gek staan. argry is puur uiten van boosheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angry=boos
Mad=dol, gek, krankzinnig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angy = boos
Mad = kwaad of gek

Mad heeft dus een dubbele betekenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angri = kwaad
Mad = waanzinnig (insane, lunatic, mentally ill, marvellous, terrific, fantastic..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angry heeft ook twee betekenissen :
zoals al gezegd : boos, maar ook an angry-looking wound, een wond, die er erg heftig uitziet, of heel ernstig ontstoken is.
Mad zou ik vertalen als 'woest, woedend', maar ook als 'voel jij je wel helemaal lekker/goed?' (are you mad??)
En natuurlijk kan je ook 'madly in love zijn' - helemaal hoteldebotel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die woorden betekenen inderdaad wat de
bovengenoemden zeggen alleen wat mij opvalt is dat Amerikanen het woord mad meer als boos zijn (I'm mad at you!) gebruiken en de Engelsen als gek zijn (are you mad?!) gebruiken. Angry betekent louter boos/kwaad dus en mad heeft dus 2 betekenissen; boos of gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals mijn voorgangers al hebben geschreven. Alleen zou je bij MAD nog prettig gestoord kunnen toevoegen.