Mijn moeder is in nederlandgeboren mijn vader in duitsland, ik zelf in nederland. Maar mijn vader staat niet aan gegeven in nederland. Wat ben ik ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij bent gast165520

Antwoorden (3)

Als je bij geboorte een Nederlandse vader of moeder hebt, dan krijg je de Nederlandse nationaliteit. Dus als je moeder de Nederlandse nationaliteit heeft, dan ben jij een Nederlander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt af van welke definitie je gebruikt, die van het CBS of die van Van Dale! Volgens de Van Dale zou deze persoon geen allochtoon zijn, volgens die van het CBS wel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Nederlander, ook omdat je in Nederland geboren bent denk ik dat het allochtoon verhaal niet helemaal voor jou van toepassing is.
(Ik ben geboren in het ziekenhuis van Sneek en een Sneker......heb er nooit gewoond)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stilic, lees mijn antwoord es... Heb je het uit eerste hand dat jouw antwoord helaas niet altijd op gaat of ging. Vrgr. MaxK.
je bent gewoon een Nederlander maar je bent voor de wet wel een allochtoon want een van je ouders is in een ander lang geboren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef je mijn eigen verhaal: Ik ben in 1964 geboren te Amsterdam. Uit Nederlandse moeder en Duitse vader.... Dus exact volgens jouw vraagstelling!

Bij aangifte van mijn geboorte bij de Amsterdamse burgerlijke stand kreeg ik wel degelijk de DUITSE nationaliteit toegewezen. Tja...Ik heb op mijn 16de (1982) een verzoek tot naturalisatie gedaan. Op 13 april 1984 kreeg ik bij "Koninklijk Besluit" de Nederlandse nationaliteit. Indertijd duurde dat dus twee jaar en kostte 1389 gulden. Zeg nu maar euro's.

Kan zijn dat de regel nu is omgedraaid. ik zou gewoon effe de burgerlijke stand nu bellen in jouw woonplaats en vragen hoe dat tegenwoordig is geregeld. We zijn wel 30 jaar verder. :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
PS., Het klopt dat ik als "Westerse Allochtoon" wordt geclassificeerd. Da's wel lachen!