Als iemand iets niet weet, wordt daar vaak een 'grap' over gemaakt. Maar dat is toch niet grappig?

Zo doet iemand bijv. meerdere keren alsof een plastic plant echt is, bij 't rondje watergeven. Ik zie daar de grap niet van in, zelfs als 't niet bekend zou zijn dat 't een plastic plant is. (Blijkbaar wordt daar nog steeds van uitgegaan.)
Vaak lijkt deze vorm van 'humor' op treiteren of zelfs pesterij (in 't voorbeeld hierboven valt 't wel mee - er zijn veel ergere voorbeelden te bedenken). Aangezien ik een hekel heb aan pesterij, zoals bij onwetendheid...

Mis ik dan gevoel voor humor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap niet voor wie het erg is in je voorbeeld...voor de plant?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T is niet erg voor de plant - alleen zie ik de humor er niet van in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere humor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar wat bedoel je dan met ''Als iemand iets niet weet, wordt daar vaak een 'grap' over gemaakt.''...en dan het voorbeeld van die plant........i don't get it......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grap heb ik tussen aanhalingstekens omdat ik dat soort voorvallen meestal niet grappig vind. Bedoel je dat?

Antwoorden (5)

Het is denigrerend,maar ik maak me er ook schuldig aan, vooral hier op GV als er weer een m.i. onbenullige vraag voorbij komt. Maar het is idd niet grappig,maar soms kan ik het niet laten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is grappig, omdat iemand het wel weet en toch iets dom's doet. Het word pas pesten als iemand het niet door heeft, bijvoorbeeld omdat iemand dement is.
Vaak zijn het ook vrienden die erom lachen en niet wildvreemden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is net zoiets als dat iemand valt, eerst kijk je of het gaat, en als iemand niets mankeert lach je er meestal om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,je hebt alleen een ander gevoel voor humor. Humor gaat meestal ten koste van iemand en zolang die persoon er zelf niet hartelijk om lachen kan,is het geen leuke humor wat mij betreft.Er zijn zelfs mensen die het fantastisch vinden als iemand gekwetst wordt,vooral als ze diegene toch al niet mogen.Voor mij is dit geen humor maar pesten.Weet je, humor is zo verschillend.De een ligt in een deuk bij Andrè van Duijn en weer een ander bij Jiskefet. De Engelse humor is weer totaal anders dan de Duitse en noem maar op.Pas als je nergens om kunt lachen,heb je geen humor.
amc
14 jaar geleden
Absoluut niet grappig en jij hebt gelukkig een ander soort van humor.
Helaas zijn er heel veel mensen met een gemeen soort van humor en is het stoer voor anderen daaraan mee te doen. Heel flauw en heel onvolwassen vind ik altijd. Totdat ze zelf het onderwerp zijn, dan reageren ze wel anders vrees ik.
Ik snap het ook niet en heb ik ook een ontzettende hekel aan
zulk soort pesterijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andre van Duin is er erg beroemd mee geworden. Ik houd er ook niet zo van.