Wordt er een misplaatst niveau toegekend aan humor wanneer het in de krant staat?

Mufasa (126)ik vind dat de moderator de cynische grappen niet zo serieus moet nemen en gewoon moet laten staan, niks mis mee om af en toe te lachen tijdens het vergaren van al die wijsheid

Mufasa als ik zeg dat ik vroeg in het seizoen naar salou ga omdat de kutjes dan nog nauw zijn, dan is dat in mijn ogen overduidelijk een grap. Eens te meer omdat ik verwijs naar het stripje van fokke en sukke waarin de grap wordt gemaakt.

Anne Dat is niet echt een cynische grap te noemen en erg misplaatst. Er zijn in totaal 5 klachten binnengekomen op dat antwoord. Grappen laten we sporadisch toe maar je moet door hebben dat dit soort grappen echt niet toelaatbaar zijn! 1. deze site is bedoeld voor het verhogen van het algemeen kennis niveau niet de plek voor onzinnige antwoorden. Mensen verwachten hier serieuze antwoorden.
2. Dat antwoord kunnen sommige mensen als beledigend opvatten. Misschien vond jij dat antwoord grappig maar het feit dat er zoveel klachten over binnen kwamen gaf wel aan dat niet iedereen dat vond.
Je reactie is toegevoegd!

Mufasa ik kan je ook 5 mensen noemen die het wel grappig vonden, dus het aantal van 5 wil niet zoveel zeggen.
1. waarom zou humor geen onderdeel van algemene kennis zijn?
2. de grap was gepubliceerd in de volkskrant, heeft het misschien iets met vertekend perspectief te maken dat het dan ineens wel kan? of heeft de volkskrant ook zoveel klachten ontvangen? Ik ga het voorleggen aan het publiek…..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Seizoens gebonden kutjes in Salou zijn grappig.

Humor gaat altijd ten koste van een ander, daarom zal het antwoord vaak voor verwijdering in aanmerking komen.

Vraag me af waarom jij de vraag met vrouwelijke edele delen hebt beantwoord, wees eens orgineel en gebruik die van mannen.

Het gaat bij humor om de context en het verwachtingspatroon. Als ik Fokke en Sukke lees, verwacht ik daar iets van: soms best wel harde humor en daar kan ik vaak smakelijk om lachen. Maar als ik op een site als Goeievraag een totaal uit zijn context gerukte vraag(?) als deze lees, en er ook nog eens niets van snap (met andere woorden: de context is mij geheel onduidelijk), dan vind ik dat geen humor.

Je zou ook de humor van het weghalen (gummen) kunnen inzien en er een niet al te groot probleem van maken. Zo leer je ook wat wel onaangeroerd blijft, terwijl je er zelf wel een "gummen" nominatie op verwacht had.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100