mag een studentvereniging mij zomaar afwijzen?

Een studentvereniging wijst mij af nadat ze mij maanden hebben gevraagd om me aan te melden. de reden van de afwijzing is dat ik onvoldoende aansluit bij het profiel van een student dat zij voor ogen hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas niet leuk om te horen; maar ach ja; je moet gewoon denken bij jezelf; zij verdienen mij daar niet; en ga snel naar een andere zou ik zeggen!!

Antwoorden (1)

Kan hier alleen maar een kort antwoord op geven; Ja dat mag, mits er natuurlijk geen reden wordt gegevens voor afwijzing wat bijvoorbeeld te maken heeft met religie, afkomt of seksuele voorkeur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar er word mij niet verteld wat het profiel is van een student die zij voor ogen hebben
Computoon
10 jaar geleden
Het 'je past niet in ons profiel' is dan ook een flutargument.
Met datzelfde argument worden sollicitanten afgewezen die te oud zijn. Maar 'u bent te oud' mag je natuurlijk niet zeggen, dan is sprake van leeftijdsdiscriminatie. "Je past niet in ons profiel" wordt ook gebruikt als nette afwijzing als er feitelijk geen reden is om iemand af te wijzen maar men die persoon er gewoon 'niet bij wil hebben'. Van zo'n arrogante club zou ik niet eens lid willen worden. Er zijn er genoeg, kies gewoon een andere waar je wel welkom bent, hou de eer aan jezelf en laat ze in hun eigen sop gaarkoken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus. Ja het mag inderdaad.