Wat zijn dat toch voor een soort mensen die altijd het laatste woord willen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Omdat het mensen zijn die DENKEN dat ze HET antwoord weten. Zodra iemand anders er anders over denkt zien ze de mening van een ander eerder als een aanval en kunnen ze niet meer open staan voor andere meningen.
En wordt een discussie voor deze mensen eerder een wedstrijdje om alsnog gelijk te willen krijgen...en zo het laatste woord willen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

onzekere mensen die denken dat als zij niet het laatste worod hebben ze 'verliezen' en op die manier eens tukje waarde verliezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zijn politici
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn mensen die er stellig van overtuigd zijn dat de eigen mening altijd klopt. En uit je vraagstelling spreekt wat negativiteit, maar de grootverdieners aan de top behoren vrijwel zonder uitzondering tot deze groep.

Niet dat je 'aan de top' meteen een leuk of goed mens bent, maar 'het laatste woord willen hebben' heeft ook zeker positieve kanten.

Ik wil eigenlijk ook wel altijd gelijk hebben en voer rustig de discussie op om dat gelijk te halen als het even kan, maar dat maakt me nog geen hufter (hoop ik).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm..maar blijf je ook objectief dan?
paulus811
13 jaar geleden
Waarom zou dat moeten dan? Soms kun je een mening hebben vanuit je emotie of principe en dat is niet altijd objectief misschien, maar wel de manier waarop ik tegen bepaalde zaken aan kijk. Stel dat iemand een hekel aan jou heeft en ik vind je aardig, dan zou ik in een discussie beargumenteren waarom ik je aardig vind en proberen de ander daar van te overtuigen. Is het feit dat ik jou aardig vind dan objectief?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Dát bedoel ik. Heel goed Paulus.
Betweters, mensen die altijd hun gelijk willen halen, terwijl andermans mening evengoed of zelfs beter kan zijn. Vaak merk je, dat ze een beetje minzaam gaan doen als ze de mening van een ander horen en dan onmiddellijk met argumenten komen waarom de mening van de ander niet klopt.
Als ik heel zeker weet gelijk te hebben geef ik daarna gewoon geen antwoord meer, omdat discussies met dit soort mensen geen enkele zin heeft. Dat leidt er dan wel toe dat de betweter denkt: zie je wel, ze zeggen niets meer, dus geven mij gelijk. Ik hou liever de eer aan mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die overtuigd zijn van hun gelijk en denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.
Ze denken dat ze überslim zijn en denken dat iedereen op hun commentaar zit te wachten.
Meestal zijn die mensen een beetje eenzaam want er zit namelijk niemand op hun te wachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die hun standpunt vasthouden tot dat bewezen is dat zij geen gelijk hebben. Maar zelfs dan willen ze nog het laatste woord maar dat is dan meestal een excuus, in de geest van tja ik dacht .....dat het echt zo was.