Waarom wordt het voor buitenlandse voetballers (sporters),niet verplicht nederlands te leren?

Het valt mij namelijk op,dat veel buitenlandse voetballers geen woord nederlands spreken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

bij psv is men veplicht om nederlands te leren bij andere clubs is dat niet zo

Toegevoegd na 2 minuten:
ook groningen stuur hun spelers op taal les
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was in de tijd met Alex en Gomez dus wel anders.Als het nu wel verplicht is bij Psv...petje af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alex en gomez spraken gebrekkig nederlands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herenveen heeft zelfs een compleet integratieprogramma met gastgezinnen e.d. Ook daar wordt er alles aan gedaan om de spelers Nederlands te leren spreken.
Buitenlandse voetballers spreken waarschijnlijk wel engels. Verplichtingen werken in ieder geval nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik die zuid amerikaanse spelers hoor,spreekt er geen 1 engels,maar hun eigen taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het erg met C4th eens
Voetballers uit het buitenland zijn vaak zulke grote talenten dat je al blij bent als ze tekenen, als je ze dan ook nog verplicht de taal van het land waar ze hoogstwaarschijnlijk niet langer dan 2 jaar verblijven, dan is de kans groot dat ze hun heil bij een andere club zoeken.

't Is dus een commerciele keus: Een topspeler hebben die alleen in 't Engels communiceert of genoegen nemen met mindere spelers die dan wel met moeite in het Nederlands kunnen communiceren met hun ploeggenoten.
Als ik baas bij een topclub was, dan was mijn keuze makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Denk dat je gelijk hebt, ieder uur dat een speler in de schoolbanken zit kan hij niet trainen of spelen. En alleen dat laatste is waar hij voor wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt ja,maar het valt mij op,dat de Nederlandse topvoetballers zich wel aanpassen.Nu weet ik ook wel dat Nederlands een moeilijke taal is om te leren hoor.Ik persoonlijk vind gewoon dat hun zich ook moeten aanpassen,net zoals ieder ander die in die land wil komen wonen...ookal komen hun hier maar voor een x aantal jaren,die sporters dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bolle: Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg alleen dat ik het begrijp.
En wat betreft de Nederlandse topvoetballers... Tja, die dromen al vanaf het begin van hun carriere van een carriere bij een bepaalde club, dus de kans is aanwezig dat ze een bepaalde taal al eerder leren voor het geval dat....
Voetballers worden geacht te voetballen en daar is geen taal voor nodig... En inburgeren hoeft niet voor hen... Er werd in het vorige wk een buitenlander versneld tot Nederlander gemaakt omdat hij voor Nederland ging voetballen... De naam is mij gelukkig ontschoten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetballers voetballen en doen dit als goedbetaalde slaven. Wellicht is het dan wel prettig voor de eigenaar als de communicatie eenzijdig blijft.