Ik heb een boete gekregen voor een overtreding van de politie en ik wil graag een beroepschrift sturen . mag ik het typen of moet je het schrijven?

Er staat bij schriftelijk beroep dus moet ik het zelf schrijven of mag ik het in word typen? en hoe ziet zo'n beroepschrift er eigenlijk uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (4)

Je mag het gewoon typen, zolang het maar op papier is. Ze bedoelen daarmee dat je het niet per telefoon oid doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beste is om het digitaal te doen met de service in de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
waarom een min prima antwoord +
Kristal
11 jaar geleden
ik snap die min ook niet,
ik zou blij zijn met het antwoord en de link.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom 10 euro voor een bezwaar betalen terwijl je zelf alleen een postzegel hoeft te betalen...
Ja hoor, natuurlijk mag je het typen. Ik zou het zeker niet met pen schrijven, dat is een stuk minder leesbaar, en ook moeilijker te corrigeren.

Hoe het eruit moet zien? Ongeveer zo:

Jan Jansen (jouw naam)
jouw adres, postcode, woonplaats
jouw burger servicenummer

Politie regio xx (naam en adres waar je je beroepschrift heenstuurt, staat als het goed is in de brief die je hebt ontvangen)

Amsterdam, 20-8-2012 (jouw woonplaats en de datum)

Betreft: (hier vul je het onderwerp in, waarschijnlijk wordt dat zoiets als "bezwaar betreffende kenmerk 1234" (er zal een onderwerpnummer of kenmerknummer in je brief staan, die vul je daar in)

Geacht heer/mevrouw,

Op (datum) ontving ik een bekeuring vanwege (type overtreding). Met deze brief wil ik bezwaar maken tegen de opgelegde boete. (Daarna leg je uit waarom je bezwaar maakt, bijvoorbeeld of je bezwaar maakt tegen de hoogte van de boete of tegen de boete zelf, en als dat zo is, waarom jij dan denkt dat je niet in overtreding was. Vergeet niet uit te leggen wat er precies gebeurde en wáár het gebeurde, en goed te onderbouwen (eventueel met foto's van de situatie, of met verklaringen van getuigen) waarom de bekeuring niet terecht zou zijn.)

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om vanwege de hierboven uitgelegde redenen, de mij opgelegde boete te laten vervallen.

Hoogachtend,

(jouw naam, en vergeet niet ook je handtekening te zetten (wél met pen))

En vergeet niet dat je echt een heel goede reden moet hebben voor zo'n bezwaarschrift. Als je niet kunt bewijzen dat jij niet gedaan hebt waar je voor bekeurd bent, of in elk geval duidelijk kunt maken dat de wijze van controleren niet klopte, heeft het waarschijnlijk niet veel zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou zeker gaan schrijven.
het is heel onrechtvaardig dat jij een boete krijgt voor een overtreding van de politie.

afhankelijk van welke overtreding kan je je bezwaarschrift indienen, en wellicht ook niet onbelangrijk: aan de juiste instantie adresseren/verzenden.

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/in-het-verkeer/verkeersovertreding/Stappenplan-bezwaar-bij-verkeersovertredingen.html

http://boete-bezwaar.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/politie/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-de-politie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over de laatste link: een klacht indienen bij de politie is een ander traject dan een bezwaar of verzet tegen een boete. Een klacht is tegen de politie zelf gericht en niet tegen een evt bekeuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zijn idd hele verschillende dingen, maar de vraag is: Ik heb een boete gekregen voor een overtreding van de politie.
daar kan je dus ook verschillende kanten mee op bv: de politie maakt een overtreding, en ik krijg hiervoor een boete. vandaar mij antwoord (de uitspraak 'onrechtvaardig') en de uiteenlopende bronnen. (ook als ik snap wat de vraagsteller bedoeld mag ik nog weleens 'klungelen met taal') ;-)