Waarom dragen mannelijke gevangenen in Amerikaanse gevangenissen vaak geen t-shirt?

Op documentaires over het gevangeniswezen in Amerika zie je vaak (goed gespierde) mannen zonder t-shirt in hun cel rondwandelen. Is het zo warm daar? Showen ze hun goed gebouwde lichaam? Is het om de gang tattoos te laten zien of een uiting van minachting van het systeem en vasthouden aan een klein stukje eigen identiteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

de gevanenissen daar zijn inprinciepe een grote zandbak er zijn geen regels.
je moet voor jezelf opkomen en daarom een beetje andere mensen af laten schrikken door te ''patsen zonder shirt''.

over de hitte is het een fabel, want een wit t-shirt is kouder dan een blote borst.
tattoos willen ze natuurlijk ook showen, maar het is algemeen bekend wie bij wie zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit lekker
O