Hoe is men er ooit op gekomen de geslachtsorganen te verbergen?

Welk motief zit daarachter?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het Bijbelse antwoord op deze vraag is: omdat Adam door Eva werd verleid om een vrucht te eten van de verboden Boom van Goed en Kwaad. Daarna kregen zij namelijk het besef van schaamte, en vonden het niet fijn meer om naakt rond te lopen.
Amadea
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Maar dat is alleen wat er in de Bijbel staat. wat beweert de wetenschap?
Amadea
7 jaar geleden
Dat is een andere vraag, want hij staat in de categorie Maatschappij en niet in de categorie Wetenschap.
Omdat de geslachtsdelen nogal gevoelig zijn, was het aan te bevelen om ze te beschermen o.a. tijdens de jacht (rennen door struikgewas).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jc54 Klinkt heel aannemelijk, maar waar is je bron?
jc54
7 jaar geleden
@jodokus52; Bron is inmiddels overleden.........
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werkelijk? @jc54... Wat onverwacht:)