Hoe om te gaan met onbeleefd gedrag van iemand die jij mag?

Net naar een afterparty van een bruiloft geweest met een theatergroepje met wie ik afgelopen jaar intensief mee heb samengewerkt. We hebben veel plezier gehad, ook vanavond. Opeens gaan echter 2 van de groep buiten roken en die blijken zonder gedag te zeggen naar huis gegaan te zijn. Terwijl we samen heen zijn gegaan. Dit vind ik echt een domper op de avond en ben boos en teleurgesteld in ze. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze er op aan spreken....
Ritsuka
11 jaar geleden
Kan gebeuren, waarschijnlijk dachten ze er niet zo snel aan.
Het is vervelend, maar ik zou er niet zo zeaar aan tillen als het een eenmalig iets was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een slok te veel op en er daarom niet aan gedacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vrouw tegengekomen, drank op en zoek naar huis, niet meer naar binnen kunnen komen. Tis een feestje, als man van 31 moet je dat snappen toch?

Antwoorden (1)

Laat het even rusten, als je rustig bent, kun je ze hierop aanspreken, maak ze duidelijk dat jij dit gedrag niet gepast vind en vindt dat als je samen komt, ook samen gaat, geef ze wel de kans om uit te leggen, waarom ze eerder weg zijn gegaan en waarom ze niet gezegd hebben dat ze weg gingen, luister ook naar hun argumenten, dat kan alles al duidelijk maken en je boosheid en teleurstelling verminderen of zelfs helemaal weg nemen. Behandel ze wel als volwassen mensen en niet als kinderen die iets stouts hebben gedaan, dat kan de band die jullie hebben, volledig vernielen.
Zeggen wat je stoort, luister naar hun verhaal en oordeel dan pas.