Is dit fijn voor postbodes of juist niet?

Ik koop veel dingen via internet, en krijg daardoor gemiddeld zo'n 4 dikke enveloppen (dubbeltjes) per week in de brievenbus. Heeft de postbode nu zoiets van: heb je hem weer met zijn post. Of yeey nu krijg ik meer betaald?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat hij eerder zoiets zal hebben van 'goh, hij krijgt wel vaak deze dikke enceloppen'. Meer betaald krijgt hij zoiezo niet.. Ik denk dat het m niet zo heel veel uit maakt..

Ligt eraan wat voor brievenbus je hebt, als je er een met tochtstrip hebt of een die heel zwaar gaat dan is het lastig om dikke of grote enveloppen erdoorheen te krijgen. Hij zal het denk ik dan eerder irritant vinden. En het is lastiger meenemen tussen alle 'normale' brieven. Maar ook een postbode krijgt gewoon per uur betaald.

Postbode zijn is tegenwoordig een onzeker beroep. Er is veel concurrentie op de postmarkt en veel post wordt tegenwoordig digitaal verstuurd ( e-mail). Postbode wil natuurlijk zijn baan behouden en is daarom blij met elk aangeboden poststuk. Het betekent immers werk.

Ligt er aan bij welk postbedrijf hij werkt. Bij sommige word je per poststuk betaald. Maar dan is het nog de vraag of die ene postbode liever lekker-druk is, of liever eerder thuis. ;-)

Het zal de postbode echt een zorg zijn of jij nu 4 of 40 poststukken per week krijgt. Als ze maar door de gleuf van de brievenbus passen.

De postbode bezorgt duizenden poststukken en daar zal hij niet echt over nadenken. Daar is geen beginnen aan. Dus ik denk dat hij er neutraal tegenover staat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100