Hoe kom je als "media" zijnde aan nieuws?

Ik ben webmaster van een 112gerellateerde nieuws website, ik ontvang nu me berichten via de pieper....dit weet ik dus wel hoe ik daar aan kom.
Maar nu wil ik graag een meer algemene nieuws site maken, ook wat niet met incidenten te maken heeft (moet een plaatselijke (Gouda) site worden) maar hoe kom ik aan nieuws/weetjes uit mijn woonplaats? net als dat kranten e.d. dit altijd weten, weet iemand hoe ik zo iets kan opstarten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe je als "media" aan nieuws komt? Door op pad te gaan, je ogen open te houden, met mensen te spreken, op onderzoek uit te gaan, je dingen af te vragen en op te lossen. Kortom: door te werken. Mocht je daar geen zin in hebben dan kun je nieuws ook stelen / kopieren / door linken van andere sites die wel zelf hun werk doen. Denk aan RSS feeds, en andere vormen van scraping.

Nieuwsbladen (zoals kranten en tijdschriften) en journaals ontvangen hun nieuwsberichten -tegen betaling- van de verschillende persdiensten die er in ons land zijn. De belangrijkste zijn het ANP (voor landelijk en wereldnieuws) en GPD (voor lokaal en regionaal nieuws). Ook krijgen redacties rechtstreeks persberichten toegestuurd van allerlei bedrijven en organisaties. Langs die weg is het niet mogelijk om uitsluitend nieuwsberichten te krijgen voor de regio Gouda. Een andere manier om aan het nieuws te komen is een abonnement nemen op zogenaamde knipseldiensten. Die monitoren het nieuws voor de sectoren en regio die jij hen opgeeft, en sturen -tegen betaling- de nieuwsberichten per mail naar je toe. Ook daar heb je niet veel aan, want je mag die berichten niet overnemen: er zit auteursrecht op. De enige manier die ik kan bedenken om aan nieuws te komen, is door alle organisaties waarvan je nieuws wilt ontvangen (b.v. gemeente, gemeentelijke instellingen, VVV, bedrijven en andere organisaties) te vragen om je op de perslijst te zetten. Je ontvangt dan, net als b.v. de lokale kranten, per e-mail alle persberichten. Op de websites van de meeste organisaties kun je via de knop "Pers" (per e-mail of telefonisch) contact opnemen met de afdeling voorlichter of de persvoorlichter die de perslijst bijhoudt.

Lokale grootgebruikers van Twitter volgen. Al je volgers vragen om nieuwtjes te melden via Twitter.

op sites zoals 'bij de bron staat 'realtime' nieuws

Bronnen:
http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-regio-noor...