is gemeente olst-wijhe een vrije gemeente?

als het gaat om verhuizen vanuit een andere gemeente?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met vrije gemeente?
Waar kom je nu vandaan?
Wil je naar olst of wijhe het zijn twee totaal andere dorpen, of in een van de randdorpen? Boskamp enz??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vrije gemeente houd in, als je een relatie (of je werkt in andere gemeente )hebt met iemand uit andere gemeente dan kun je voorrang krijgen op een huisje, dat is wel iets van vroeger, dit gaat om een goede vriend van mij, die wilt dichter bij mij wonen en omdat zijn woning gerenoveerd moet worden, word de huur hem te duur, als wijhe een goedkoper huisje vind en als wijhe nou een vrije gemeente is maakt hij eerder kans op n huisje, hardenberg is wel vrije gemeente, gaat verhuizen makkelijker dan elders

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf hoe je daar wilt gaan wonen.
De meeste gemeenten vragen geen huisvestingsvergunning meer voor sociale koopwoningen. Soms heb je nog wel een huisvestingsvergunning nodig voor een goedkope nieuwbouwwoning.
En voor een huurwoning in de sociale sector.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35076

Hoe dat precies geregeld is in Olst Wijhe vraag je hier:
Gemeente Olst-Wijhe
Postbus 23
8130 AA Wijhe
tel: 14 0570
gemeente@olst-wijhe.nl
http://www.olst-wijhe.nl/