Emigreren op 18e naar België, hoe af te melden van school en hoe zit het met de kwalificatie plicht?

Beste mensen,

Ik ben van plan om als ik 18 ben bij mijn vriendin in België te wonen en er werk of school te zoeken.

Maar ik vraag me af hoe ik me dan afmeld bij een Nederlandse school ivm de kwalificatieplicht.

Mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Vanaf je 18e kan je gewoon van school af. De kwalificatieplicht geld van 16 jaar tot 18 jaar. Het is wel zo dat je van je 18de tot 27ste geen recht hebt op een uitkering als je gestopt bent met school, maar aangezien je wilt verhuizen naar belgie maakt dit niet uit. In nederland mag je met 18 jaar stoppen met school. Hoe het is belgie zit weet ik niet. Succes

tegenwoordig mag je niet zomaar meer stoppen met school, daar komt best wel wat bij kijken. Je hebt een startkwalificatie als je een havodiploma hebt óf een niveau 2 diploma. Als je die niet hebt, dan moet je wel heel gegronde redenen hebben om zomaar van school te gaan, je wordt in ieder geval in de gaten gehouden en aangemeld bij de leerplichtambtenaar. Je staat te boek als voortijdig schoolverlater (indien dit van toepassing is op jou) hoe het zit als je naar belgie verhuist weet ik niet precies, maar ik denk dat de leerplichtambtenaar in je gemeente je precies kan vertellen hoe dát zit. havo of niveau 2? mag je inderdaad gewoon van school af ....succes met alles Toegevoegd na 1 minuut: hebben ze ook een zorgteam bij jou op school, die weten ook meer....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100