Mag ik (als meebetalend inwonende) ook bepaalde mensen het huis uit sturen / de toegang weigeren?

Ik heb wel eens een aanvaring gehad met mijn broer en om een ergere ruzie te voorkomen, wou ik gewoon hebben dat hij wegging zodat het niet tot een punt zo komen dat er dingen gezegd of gedaan zouden worden waar we? later spijt van zouden kunnen krijgen. (zijn langdurige bemoeienis en commentaar ergerde ik me groen en geel aan)

Maar hij wou niet vertrekken...

Is toch gewoon huisvredebreuk? (Ook al is het je broer op dat moment) dus heb al gezegd dat ik dan maar de politie ging bellen, wat het humeur en de situatie nou ook niet bepaald bevorderde. En zo zijn er nog wel meer mensen die ik eigenlijk het liefst gewoon helemaal niet in huis wil hebben dus vandaar bovenstaande vraag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woont je broer ook in dat huis? Wiens huis is het eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon bij mijn moeder in en hij woont er al jaren niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je moeder het huis betaald en jij haar een gedeelte terugbetaald niet, als de rollen omgedraaid waren zou jij dat wettelijk gezien wel mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inwonende heeft andere rechten als medehuurder/koper.
Dit scheelt al veel. Een medehuurder/koper heeft evenveel rechten als de ''hoofd''huurder/koper.
Een inwonende dus niet.

Het beste antwoord

Jij bent niet de hoofdbewoner, dus heb jij dat recht niet, de hoofdbewoner is diegene op wiens naam het huis staat of diegene op wiens naam het huurcontract staat, de hoofdbewoner heeft dat recht wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dank je +
Niet wat ik horen wil maar lijkt me wel dat je gelijk hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan
+10 punten komen eraan:)