Moet er bij een invalide parkeerplaats per se een bord staan of is een simpel teken op de grond voldoende?

Bij ons in de straat is een rijtje van 7 parkeerplaatsen, waarvan de laatste gemarkeerd is met enkel een tegel waarop een invaliden / rolstoel te zien is, geen bord aan de top van de parkeerplaats, wat zijn hiervoor de regels, mijn jongste zoon heeft namelijk gezegd dat een kruis of zo'n tegel geen waarde heeft als invaliden parkeerplaats, er moet volgens hem echt een bord bij staan, nu heb ik dus een beschikking gekregen dat ik een verkeersvoorschrift heb overtreden, waarvoor ik dus, via het CIJB een boete zal ontvangen. Kan ik dit aanvechten ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K
Pieterke
3 jaar geleden
Je weet dus dat daar een invalide persoon woont, dan ga je toch uit fatsoen daar niet parkeren?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze parkeerplaatsen zijn voor algemeen gebruik en er zijn geen invalide personen in ons complex, je bent vrij er te parkeren
Inekez1
3 jaar geleden
Ik vermoed dat de betreffende plaats ooit bestemd was voor een bewoner met invalidenparkeervergunning. Destijds stond er dan een bord met een onderbord met kenteken. Als de betreffende bewoner is verhuisd (of hersteld, of geen auto meer heeft) wordt de invalidenparkeerplaats opgeheven. Wellicht is wel het bord verwijderd maar niet de tegel. Informeer eens bij de gemeente: als het nog steeds een invalidenparkeerplaats is, is het wel zo handig dat ze er een bord bij zetten zodat dat voor iedereen duidelijk is. Is het geen invalidenparkeerplaats meer, dan die tegel vervangen door een normale tegel zodat het voor iedereen (ook de handhavers die parkeerboetes uitschrijven) duidelijk is dat je er wel mag parkeren.

Antwoorden (1)

Met de zogenoemde signaaltegel waarop een P en een rolstoel is getekend wordt duidelijk aangegeven waar het parkeren uitsluitend is toegestaan voor mindervaliden.
De tegel zorgt voor een goede zichtbaarheid van deze speciale parkeerplaatsen. Het zijn parkeervoorzieningen voor gehandicapten/
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/parkeren-gehandicapten/
Deze signaaltegels of vloertegels worden door de Gemeente aangebracht.
Toegevoegd op 08 september 2020 22:32: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Soms valt er een dikke laag sneeuw. Hoe kun je dan weten dat je hier niet mag parkeren?
Een bord E6 plaatsen lijkt me noodzakelijk.
Een andere vergelijking: soms ligt er een dikke laag sneeuw op haaientanden. Bij haaientanden staat altijd een verkeersbord.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus.
Je kunt het aanvechten, omdat E6 ontbreekt. Maar ik acht de kans miniem dat je gelijk krijgt.
Je woont daar, dus je weet waar het vak voor bestemd is. Je parkeert bewust op het vak. Het vak heeft een tegel. Misschien ook een kruis?
Oké e6 ontbreekt, daar kun je je op beroepen.
Maar nogmaals, ik acht de kans minimaal. Wellicht dat de gemeente geadviseerd wordt een bord te plaatsen.
En, ik ben bang dat je wordt aangesproken op normen en waarden.
Er kunnen ook mensen met een handicap op bezoek komen.....